שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

אפל מעבירה את האייפון למצב שקט

כנס המפתחים של החברה נפתח בחשיפת שיפורי תוכנה וממשק, שהמחישו את ההבנה שנדרשת לפיתוח מנועי צמיחה חדשים. במוקד התכונות עמדה היכולת להתנתק מהמכשיר בבחירת המשתמש

רפאל קאהאן 11:4206.06.18

"הפעם זו התוכנה", ניסח מנכ"ל אפל טים קוק את השינוי שעוברת החברה במסגרת נאום הפתיחה שנשא בכנס המפתחים השנתי WWDC שלה שנערך השבוע. השנה היתה אחת הפעמים הבודדות בהיסטוריה הארוכה של אפל שלא נחשף או הוכרז ב-WWDC אף מוצר חומרה חדש או שינוי עומק במוצר קיים.

 

 

במקום זאת חשפו ראשי אפל גרסאות חדשות לכל מערכות ההפעלה שהחברה משלבת במוצריה: iOS 12 לאייפון ולאייפד, watchOS 5 לשעון החכם אפל ווטש, tvOS לאפל TV ו-macOS Mojave למחשבי המק.

 

 

טים קוק, מנכ"ל אפל טים קוק, מנכ"ל אפל צילום: צילום מסך

 

 

הזמנים השתנו. הצרכנים כבר לא נוהרים אחר כל גרסה חדשה של אייפון שמגיעה לשוק ושיעורי הצמיחה הגבוהים במכירות המכשירים נראים כנחלת העבר. אמנם בדו"חות הרבעון השני של 2018 אפל הציגה שיפור בהכנסות ממכירות האייפון, אך זה נבע בעיקר ממחירו הגבוה של האייפון X. במקביל, הכנסות אפל משירותי התוכן שלה - אפליקציות, תוכן וידאו ואפל מיוזיק - צומחות, ומחדדות את השינוי שעוברת החברה הגדולה ביותר בעולם.

 

ראשי אפל התפייטו מעל במת WWDC על שיפורי ממשק כמו גרסה משודרגת של הסייענית החכמה סירי, שעכשיו יכולה להקבל הוראות ליצירת התראות והודעות בהתבסס על מילות קוד. השעון החכם ישמש מעתה גם כווקי-טוקי ומחשבי המק זכו לשיפורים שמייעלים את נוחות השימוש. אפל טיוי תכלול יותר תכנים ותפטור את המשתמש מהכנסת פרטי מנוי הכבלים בכל התקנה של ערוץ תוכן, אך שינויים אלו רלוונטיים יותר לקהל האמריקאי.

 

 

אירוע WWDC 2018 אירוע WWDC 2018

 

 

באפל טוענים כי הגרסה החדשה של iOS 12 מציגה ביצועים טובים פי שניים מגרסאות קודמות: האפליקציות נפתחות 40% מהר יותר, המקלדת צצה 50% מהר יותר ופתיחת המצלמה התקצרה ב-70%. בנוסף, המערכת יודעת להגביר או לצמצם את השימוש במעבד כדי לחסוך בסוללה. כמו כן הוצגה גרסה משופרת של האנימוג'י, אותן אנימציות המבוססות על פני המשתמש.

 

הגבלת משך השימוש וחסימת כפתורי לייק

 

עם השיפורים המעניינים והמצופים ביותר בגרסה החדשה נמנית היכולת לשלוט באופי השימוש במכשיר. אפשר לדעת מתי השתמשו במכשיר, כמה פעמים הוא הורם ואילו אפליקציות שולחות את מספר ההתראות הגדול ביותר. בנוסף אפשר לנפק דו"חות שימוש עבור המכשיר. בהתאם, גם מצב ה"אל תפריעו" (Do not disturb) זכה למספר שדרוגים וכעת עובד בתסריטים שמותאמים לשעות היממה ולפעולות של המשתמש. כך, בשעות השינה ההתראות יוסתרו ובבוקר המכשיר יחזור אוטומטית לפעילות רגילה. אפשר גם להפעיל ולכבות את המצב לפי מיקום וזמנים, ולסנכרן אותו לפעול אוטומטית לפי אירועים ביומן הפעילויות של המכשיר.

 

הצגת כלי בקרת זמן השימוש הצגת כלי בקרת זמן השימוש

 

 

בשורה מעניינת במערכת ההפעלה החדשה מכוונת ישירות נגד פייסבוק: דפדפן הבית ספארי של אפל יחסום באופן יזום את הפעלת כפתורי הלייק והשיתוף של פייסבוק בעמודי אינטרנט, והם יופעלו רק לפי הוראה ישירה של המשתמש. אפל נהנית מתפקיד הנבל שמשחקת פייסבוק ונוטלת לעצמה את תפקיד הגיבור בהגנה על פרטיות המשתמש. לא משנה שרק אתמול חשף הניו יורק טיימס שיצרנית האייפון, יחד עם יצרניות מכשירים נוספות, נהנתה ממידע משתמשים שקיבלה מפייסבוק במסגרת הסכם שיתוף פעולה בן 10 שנים לפחות.

 

אפל הקפידה להגן בפומבי על פרטיות המשתמשים שלה והמידע שלהם, אך נתפסה לא אחת - בעיקר בתקופתו של סטיב ג'ובס כמנכ"ל - בהחלטות מפוקפקות, כמו סירוב להכיר בבעיות במוצריה. במקביל דיווח הג'ורנל כי אפל מבקשת להרחיב את דריסת הרגל שלה בתחום הפרסום באמצעות שיתוף פעולה עם פינטרסט וסנאפ. אלא שהכניסה לתחום זה דורשת מאפל להתחיל להשתמש במידע שצברה על המשתמשים, בדיוק כפי שעושה פייסבוק.

 

לצמצם את הפער מול הסייעניות של המתחרים

 

הבשורה העיקרית שעלתה מ-WWDC 2018 היתה שאפל מנסה לשנות את עורה ולא לתפוס את עצמה יותר כחברת חומרה. המודל העסקי שלה מתקרב יותר לזה של גוגל, אמזון, שיאומוי ובמידה מסוימת אפילו מיקרוסופט. אלו מנסות ליצור אקוסיסטם שכולאת את המשתמש בתוך גן חכם שמספק לו את כל צרכיו. המסר שמוכרות החברות למשתמשים הוא שככל שירכשו ויפעילו יותר ויותר מוצרים של אותה חברה, הערך המצטבר שהיא תוכל לספק להם יהיה גבוה יותר.

 

 

 

במובנים רבים אפל היתה החלוצה של מודל הגן הסגור, אך ההצלחה המטאורית של מכירות המכשירים שלה וחוסר היכולת של סירי עד כה להדביק את הפער מול הסייענים החכמים המתחרים הותירו אותה מאחור. כעת נראה כי היא מתאמצת להשלים את הפער כדי לשמור על מעמדה כחברה הגדולה ביותר בעולם ולהיות הראשונה לצלוח את רף השווי של טריליון דולר.

 

בינתיים, המתחרות לא שקטו על השמרים. אמזון יצרה מערכת שעוטפת ומשמרת את 100 מיליון מנויי הפריים המשלמים שלה, ומעניקה להם שירותי תוכן, מבצעי קמעונאות ושירותי בית חכם. גם גוגל, שהכנסותיה מבוססות בעיקר על פרסום מקוון, מגדילה את היצע מוצרי החומרה שלה. אלו ממשמשים בעיקר להדגמת טכנולוגיה עבור שותפות ייצור אבל מספקים גם נוכחות פיזית למותג שהוא מקוון בעיקרו. אפילו מיקרוסופט, בהובלתו של סאטיה נדאלה, מקפידה לגוון את תחומי פעילותה בין תוכנה, מחשוב ענן ושירותים, ואפילו מוצרי חומרה לשוק הגיימינג.

 

 

 

אירוע הפתיחה של כנס WWDC נועד להראות למשתמשים שאפל עושה הכל כדי לשפר את חויית השימוש שלהם במוצרים היוקרתיים שהיא מוכרת. היא לא היססה לצורך כך לכלול שדרוגים ושיפורים שהמתחרות שלה כבר הציגו במוצריהן בשנתיים האחרונות. אך זה בדיוק מה שאפל תמיד התמחתה בו: אריזת חידושים קיימים בתצורה שמאפשרת לכל אחד להשתמש בהם בקלות, ואריזה נוצצת שמאפשרת לגזור פרמיה יקרה על המוצר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x