שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

250 מיליון לשיתוף נסיעות: מרצדס מובילה השקעה ב-Via הישראלית

ענקית התחבורה הגרמנית תחנוך שותפות אסטרטגית עם ויה, במסגרתה יוקם שירות שיתוף נסיעות חדש שיזכה להשקעה של 50 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו גם הרסט מדיה, פיטנגו צמיחה, 83North פועלים שוקי הון ורומן אברמוביץ'

מאיר אורבך 15:0004.09.17

ענקית הרכב הגרמנית דיימלר בנץ תבצע השקעה אסטרטגית בחברת ויה (Via) הישראלית, שמפתחת טכנולוגיית תחבורה שיתופית. סכום ההשקעה טרם נחשף רשמית, אך הוא מוערך ב-250 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו המשקיעות הקיימות הרסט מדיה, פיטנגו צמיחה, 83North, פועלים שוקי הון ורומן אברמוביץ'.

 

 

ויה הוקמה ב-2012 בידי ד"ר דניאל רמות, בעל תואר דוקטור במדעי המוח מאוניברסיטת סטנפורד, וד"ר אורן שובל, בעל דוקטור בביולוגיה ממכון וייצמן. שניהם בוגרי תכנית תלפיות של חיל האויר.

 

אורן שובל, ממייסדי החברה אורן שובל, ממייסדי החברה צילום: אוראל כהן

 

 

בהמשך לשותפות בין החברות שהחלה ב-2015, ויה ודיימלר מהדקות באופן משמעותי את שיתוף הפעולה ביניהן: השתיים מקימות חברה בבעלות משותפת שתפעיל שירותי הסעה דינמיים ברחבי אירופה באמצעות הטכנולוגיה של ויה. בנוסף, תציע החברה לגופי תחבורה ורשויות מקומיות באירופה לייעל את מערכי ההיסעים שלהם באמצעות מערכת ההפעלה של ויה. השירות החדש יזכה להשקעה של 50 מיליון דולר ממרצדס מבית דיימלר.

 

העיר הראשונה בה ישיקו החברות את שיתוף הפעולה תהיה לונדון, שם מצפה לחברת ההסעות הישראלית תחרות עזה: הן מצד אובר והן מצד גט הישראלית, שלונדון היא אחד ממרכזי הפעילות העיקריים שלה. בשיחה עם "כלכליסט" אמר אורן שובל, אחד ממייסדי ויה ומנהל הפיתוח שלה, שהחברה אינה פוסלת גיוס משקיעים נוספים למיזם שלה באירופה. "אנחנו רוצים לפעול בשני מודלים: הראשון הוא להפעיל בעצמנו שירותי הסעות כמו בניו יורק והשני מודל דומה למה שפועל כיום באנגליה וצרפת, בו אנו משתפים פעולה עם חברות או ערים שמפעילות את הטכנולוגיה שלנו", הסביר שובל.

 

"אנחנו רוצים לעשות שילוב בין ערים בהן אנחנו נתפעל את השירות ולהציע לערים נוספות להתחבר למערכת הנסיעות. אנחנו לא יודעים עדיין כמה ערים יהיו במדויק. הפתרון עובד בערים מאוד גדולות כמו ניו יורק וערים קטנות יותר כמו שיקגו וגם ערים קטנות ומקומות קטנים יותר. הפלטפורמה שלנו עובדת בכל מקום".

 

 

אפליקציית ויה אפליקציית ויה צילום: Via

 

 

מגיוס הון לגיוס עובדים

 

"דיימלר מבינים שזה כיוון של התחבורה העתידית. אני מעריך שבגרמניה יהיו הרבה הזדמנויות להפעיל את מערכי התחבורה שלנו", הוסיף. "בעתיד נוכל לראות מכוניות בעיקר מהליין המסחרי-עסקי של מרצדס אשר ישלבו בתוכן את הטכנולוגיה שלנו". לדברי שובל, הגיוס יאפשר לחברה להשקיע משאבים רבים בקידום ובפיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית שלה ולגייס עשרות מפתחים בתחומי התוכנה, הביג דאטה, המוצר והאלגוריתמיקה כבר בחודשים הקרובים. כיום מעסיקה החברה כ-200 איש, מחציתם בארץ והשאר באירופה ובארה"ב. בנוסף, צפה שטכנולוגיות ויה ישולבו בכלי רכב חשמליים ואוטונומיים.  

 

בהתייחסו לתחרות מול גט הישראלית ושאר חברות ההסעות באירופה אמר שובל: "יש תחרות גדולה מאוד בין חברות ישראליות ובינלאומיות על שוק ההסעות מנקודה לנקודה. יש שוק בגודל לא רגיל, זה תחום שיש בו הזדמנות לשינוי של פעם במאה: הפקקים כיום בלתי נסבלים ואנחנו מנסים לתת פתרון של מוניות שירות דינמיות. אנחנו הראשונים שזיהו את התחרות לפני כמה שנים ויש לנו עוד הפתעות בשרוול".

 

״אנחנו שמחים על כך שדיימלר ומרצדס-בנץ ואנס מצטרפות אלינו כמשקיעות ושותפות אסטרטגיות. שילוב הטכנולוגיה הייחודית של ויה עם מסורת העיצוב והנדסת האנוש היוצאים מן הכלל של מרצדס-בנץ ואנס הוא אידיאלי עבור הגשמת החזון שלנו לספק נסיעות שיתופיות יעילות, זולות, אקולוגיות ונוחות בכל מקום״, אמר דניאל רמות, מייסד ומנכ״ל ויה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x