$
תקשורת

היום בחצות: שירות הטלפוניה של בזק ייפתח לתחרות

חברות תקשורת ירכשו את השירות בתעריפים קבועים ואחידים ויוכלו למכור אותם לצרכנים במחירים קמעונאיים;

אביב גוטר 06:5130.07.17
אחרי יותר משנתיים של עיכובים היום בחצות (בין ראשון לשני) אמור להיפתח שירות הטלפוניה של בזק לתחרות. ל"כלכליסט" נודע כי משרד התקשורת פנה בשבוע שעבר לבזק, וכתב כי לנוכח טענות של חברות תקשורת כי אינן מוכנות, הוא שוקל לדחות אותה בכמה ימים.

 

 

 

באמצע חודש מאי פרסם משרד התקשורת כי בכוונתו להחדיר תחרות לשוק הטלפוניה על ידי מתכונת של מכירה חוזרת (ריסייל) - חברות תקשורת ירכשו את השירות בתעריפים קבועים ואחידים שקבע משרד התקשורת ויוכלו למכור אותם לצרכנים במחירים קמעונאיים.

 

משרד התקשורת פרסם את יישום המהלך מבלי לבצע שימוע על התעריפים וקבע: 16 שקל לקו טלפון ו־1.6 אגורות לדקת שיחה. משרד המשפטים התקשה להעביר זאת, אולם בשל העיכובים החוזרים והיעדר התחרות בשוק הטלפוניה החליט להכשיר את המהלך וקבע כי אם לאחר השימוע יוחלט להוריד את המחירים, הם יעודכנו רטרואקטיבית, אך יש לצאת לדרך שכן העיכוב פוגע בצרכנים ומיטיב עם בזק.

 

בזק הודיעה בשבוע שעבר שהיא ערוכה לספק את השירות, אבל חברות התקשורת עדיין לא סיימו את ההכנות מבחינה טכנולוגית כך שיעבור זמן עד שנראה הצעות שיווק מצדן.

 

(ארכיון) (ארכיון)

 

 

שירות המכירה החוזרת שנקבע שונה לחלוטין מכפי שציפה הרגולטור לפני שנתיים, אז הציע כי שירותי הטלפוניה יימכרו במתכונת סיטונאית, שהיא טובה יותר ממתכונת המכירה החוזרת.

 

משום כך הדגיש משרד התקשורת כי ההליך ייבחן במהלך השנה הקרובה ולאחריו יוחלט אם להמשיכו או לשנות מתכונת. שיטת המכירה החוזרת מיטיבה עם בזק יותר מכל, מאחר שחברות התקשורת לא יוכלו להתחבר באופן עצמאי לקווים של בזק ולהציע ללקוחות שירותים כמו תא קולי, שיחות ועידה ועוד. חיסרון נוסף: בזק תדע בכל רגע נתון מי לקוח של איזו חברה ומה היקף השימוש שלו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x