$
מכשירים ומדריכים

פיטביט משתלטת על שוק המחשוב הלביש ואפל יורדת למקום השלישי

ירידה של 57% במכירות האפל ווטש ברבעון השני של 2016 ועלייה במכירת מוצרי מחשוב לביש זולים וייעודיים כמו צמידי כושר במקביל לציפיות הצרכנים לגרסה החדשה של השעון החכם של אפל משנים את המגמות בתחום

נמרוד צוק 13:4207.09.16
התרסקות במכירות האפל ווטש מקשה על החברה לשמור על מקומה בשוק המחשוב הלביש, כך עולה מדו"ח חדש של IDC שמסכם את תוצאות הרבעון השני של 2016 בענף. בשעה שיצרנית הצמידים החכמים פיטביט שמרה על מקומה בצמרת עם ואף צמחה ב-29%, אפל ירדה למקום השלישי אחרי שיאומי, כשמספר היחידות שהיא מכרה ירד ב-57%, והיא החברה היחידה בחמישיה הפותחת שמכירותיה קטנו. אפל צפויה להשיק גרסה חדשה של האפל ווטש באירוע השנתי שלה שיתקיים הערב.

 

ברבעון השני של 2015, במהלכו החלה אפל למכור את השעון, מכרה החברה 3.6 מיליון יחידות והגיעה לנתח שוק של 20.3%, הרבה לפני שיאומי שאחזה אז ב-17.2%מהשוק. שנה לאחר מכן הצטמקו המכירות ל-1.6 מיליון שעונים ונתח השוק קרס ל-7% בלבד, עשירית האחוז בלבד מעל החברה הרביעית ברשימה, גארמין, שהכפילה את מכירותיה והגיעה להיקף הדומה לזה של אפל.

 

אפל ווטש. ירידה חדה במכירות אפל ווטש. ירידה חדה במכירות צילום: נמרוד צוק

 

מספר השעונים והצמידים החכמים ששיאומי מכרה נשאר זהה, 3.1 מיליון יחידות, אבל בשל צמיחת השוק כולו מ-17.8 מיליון יחידות ל-22.5 מיליון יחידות צנח נתח השוק שלה ל-14% בלבד. פיטביט מכרה 5.7 מיליון יחידות והחזיקה ב-25.4%. כאשר במקום החמישי ניצבה שחקנית חדשה בענף, חברת לייפסנס שמייצרת את צמיד הכושר ממבו, שנמכר ב-25 דולר בלבד והפך ללהיט בשוק הסיני. החברה מכרה מיליון יחידות מהמוצר וזכתה לנתח שוק של 4.6%.

 

פיטביט. זולים יותר ומיועדים למטרה ספציפית פיטביט. זולים יותר ומיועדים למטרה ספציפית

 

מי שעוד התחזקו הן היצרניות הקטנות יותר, שמכרו ביחד 9.5 מיליון מוצרים, גידול של קרוב ל-60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. היקף מכירות זה מקנה להן נתח שוק של 42% לעומת 33.3% בשנה שעברה.

 

מגמה זו תואמת את השינוי המרכזי בשוק המחשוב הלביש בשנה האחרונה - התעצמות מוצרי המחשוב הלביש הבסיסיים (כאלו שמגיעים עם פונקציונליות מוגדרת מראש ואינם מאפשרים התקנת אפליקציות, כמו רוב צמידי הכושר) על חשבון מוצרי המחשוב הלביש החכמים, כאלו שמאפשרים התקנת אפליקציות. בעוד הקטגוריה הראשונה צמחה ב-48.8% והקיפה 82.8% מהמוצרים שנמכרו במהלך הרבעון, הקטגוריה השניה צנחה ב-27%.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x