$
אפליקציות

מוביט משיקה את שירות הנסיעות השיתופיות שלה בכל הארץ

שירות הקארפול של מוביט מתרחב ויהיה זמין לכל הנהגים בישראל. השירות, שיוצע דרך אפליקציה ייעודית, יאפשר לנהגים לאסוף נוסעים בדרך לעבודה ולקבל בתמורה תשלום עבור חלק מהוצאות הנסיעה

עומר כביר 14:0905.09.16

אחרי פיילוט של שמונה חודשים, מפתחת אפליקציית התחבורה הציבורית מוביט (Moovit) משיקה את שירות הנסיעות השיתופיות שלה בצורה רחבה, ופותחת אותה לכל הנהגים בישראל.

 

השירות, Moovit Carpool, הושק בינואר שעבר והיה פתוח עד כה לפחות מ-300 נהגים. בדומה לשירות המקביל של ווייז (Waze), שבשבוע שעבר עבר לפעילות רחבה בסן פרנסיסקו ובעמק הסיליקון, גם השירות של מוביט מאפשר לנהגים לצרף נוסעים לנסיעה לעבודה או הביתה, בתמורה לתשלום בעבור חלק מהוצאות הנסיעה.

 

אליקציה ייעודית שמסתנכרנת עם מוביט אליקציה ייעודית שמסתנכרנת עם מוביט צילום: מוביט

 

על מנת להצטרף לשירות, צריכים נהגים להוריד את אפליקציה ייעודית לאנדרואיד או לאייפון, ולהירשם. האפליקציה מסתנכרת עם האפליקציה הראשית של מוביט, שתשמש נוסעים לאיתור נסיעות משותפות ולתשלום בעבורן.

 

"בתקופת הפיילוט המטרה העיקרית היתה לבדוק את המכניקה של התהליך – איך נותנים למשתמשים חלופה לתחברות ציבורית, ואיך מייצרים תהליך שלם ומוצלח לנהגים", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל מוביט, ניר ארז. "במהלך הפיילוט נוסעים סיפרו שזה חוסך להם זמן, ובניגוד למוניות גם זול מאוד. נוסעי תחבורה ציבורית, שרגילים למחיר מוגדר ונמוך, נענו לנסיעת קארפול פי 20 יותר מנסיעה במונית. זה נראה מבטיח מאוד. אנחנו רואים באפליקציה דרישה למיליוני נסיעות ביום בעולם ומאות אלפי נסיעות בישראל. כעת פותחים את השירות באופן מלא לנהגים בישראל, פונים לנהגים שיש להם מקום פנוי ברכב ורוצים לחסוך כמה מאות שקלים בחודש בהוצאות הנסיעה, ומציעים להם להצטרף למהלך הזה".

 

ניר ארז, מנכ"ל מוביט. "היכולת להרוויח מהשירות לא קיימת" ניר ארז, מנכ"ל מוביט. "היכולת להרוויח מהשירות לא קיימת" צילום: מוביט

 

ארז הבהיר שלא מדובר בשירות דוגמת UberX, שמאפשר לנהגים רגילים להתפרנס מהסעת נוסעים בתשלום: "אנחנו מדברים על נהגים רגילים שממילא נוסעים לעבודה. היכולת להרוויח מזה לא קיימת, וזו לא הסעה בשכר. אלו נהגים שלא אמורים לעשות סטייה מהדרך כדי לאסוף אנשים, כשאנחנו מצוותים נוסעים לכל אורך המסלול או בחלק מהדרך. אנחנו מסוגלים לעשות את זה כי יש לנו מיליוני אנשים שבמילא אומרים לנו בכל זמן נתון לאן הם רוצים לנסוע. התהליך הזה מבחינתו קל יותר בהשוואה לכל גורם אחר שרוצה לעשות קארפול".

 

אתם מגיעים לנסיעות הקארפול מהצד של הנוסעים. ווייז מגיעים מהצד הנהגים. למה לא לאחד כוחות לרווחת כל המשתמשים בישראל?

"אני לא פוסל אף פעם שיתופי פעולה, לחלוטין לא. אבל התהליך עדיין בשלב ראשוני מדי. בשיתוף פעולה שני צדדים צריכים לבוא בשלים יותר לתהליך. אחנו עדיין לומדים ורוצים להבין האם גיוס נהגים הוא בכלל קושי, מה רמת השירות לנוסעים שלנו, ומה אנחנו יכולים לתת ולקבל. יכול להיות שזה יקרה בעתיד, אבל כרגע אנחנו לומדים את הנושא. זה תהליך מעניין ומוצלח אבל יש עוד דרך ארוכה. אנחנו חושבים שלא יהיה קשה להביא נהגים, אז בוא נראה מה קורה בעתיד, אם יש בכלל צורך בשיתוף פעולה".

 

ומה עם הרחבת השירות למדינות אחרות?

"בטווח הקרוב נסתכל על מקומות אחרים שאנחנו פועלים בהם בעולם, אבל כרגע הארץ זו סביבה טובה ונכונה לבדוק בה את הדברים, ויש לנו קשר בלתי אמצעי עם הנוסעים והנהגים שעוזר להבין את התהליך. ישראל תמיד הוכיחה את עצמה כמעבדה מצוינת לבחון דברים שאנחנו עושים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x