$
הייטק והון סיכון

עסקה פנים-ישראלית: סומוטו רוכשת את Meme Video תמורת 13 מיליון דולר

רכישה ישראלית שנייה לחברת התוכנה סומוטו מאז תחילת השנה. Meme Video פיתחה פלטפורמת פרסום דיגיטלית שמאפשרת למפרסמים לבצע התאמה דינמית של הפרסומות לכל גולש

הראל עילם 11:2218.08.16

רכישה פנים-ישראלית: חברת התוכנה סומוטו, הנסחרת בבורסת תל אביב, הודיעה הבוקר (ה') על כך שהיא רוכשת את חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית גם היא Meme Video. שווי העסקה הסופי הוא 13 מיליון דולר, כאשר 2.85 מיליון מתוכה במזומן ובמניות ו-10 מיליון דולר יועברו לאורך 3 שנים. העסקה צפויה לצאת לפועל בסוף החודש.

 

Meme פיתחה פלטפורמת פרסום דיגיטלית המשתמשת במגוון כלי אנליטיקה מבוססי ביג דאטה שמאפשרים למפרסמים להתאים באופן דינמי את פרסומות הווידיאו שלהם לכל גולש. החברה, שהוקמה על ידי סמנכ"ל השיווק רונן מניפז, סמנכ"ל הכספים שי מגנג'י, המנכ"ל ערן חג'ג וניר וייצמן, מעסיקה כיום כ-18 עובדים ונחשבת לרווחית. לא צפויים להתבצע שינויים בהנהלת החברה בעקבות הרכישה.

 

בן גירון. מנכ"ל סומוטו בן גירון. מנכ"ל סומוטו צילום: עמית שעל

 

זאת החברה הישראלית השנייה שסומוטו רוכשת מתחילת השנה שעוסקת בתחום הפרסום בווידיאו – בינואר היא רכשה את חברת טרסר טיוד תמורת 3.6 מיליון דולר. סומוטו, שעיקר הפעילות שלה בעבר התמקדה בהפצת ומכירת תוכנה, החלה במגעים לאיתור חברות מתאימות לרכישה כבר בנובמבר האחרון במטרה להרחיב את הנוכחות שלה בשוק פרסומות הווידיאו – במיוחד לאור הדעיכה הקבועה בשוק הפרסום הקלאסי המבוסס על באנרים סטטיים.

 

בן גירון, מנכ"ל סומוטו, אמר בתגובה לרכישה: "הרכישה מהווה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה של סומוטו לדריסת רגל משמעותית בסביבת הפרסום בווידיאו, ומקדמת את החברה ביישום תוכניתה לגיוון מקורות ההכנסה". גירון מעריך כי שוק הפרסום בווידאו צפוי להגיע ל-25 מיליארד דולר כבר בשנה הבאה, וצפוי להמשיך לגדול בהתמדה בקצב של 40% מדי שנה. הוא הוסיף כי העסקה צפויה לספק תזרים מזומנים חיובי באופן מיידי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x