$
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק היכתה התחזיות: ההכנסות ברבעון זינקו ל-4.5 מיליארד דולר

האנליסטים ציפו להכנסות של 4.37 מיליארד דולר; הרווח הנקי המתואם ברבעון השלישי עמד על 57 סנט למניה, לעומת תחזיות ל-52 סנט; מספר המשתמשים הפעילים בחודש עלה ב-4% ל-1.55 מיליארד; המניה זינקה ב-3% במסחר המאוחר

עומר כביר 23:1304.11.15
פייסבוק
היכתה את התחזיות: הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה ברבעון השלישי של 2015 הכנסות בסך 4.5 מיליארד דולר - זינוק של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 4.37 מיליארד דולר.

  

הרווח הנקי עלה ב-11.2% ועמד על 896 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה עמד על 57 סנט, לעומת תחזיות של 52 סנט.

 

מניית פייסבוק זינקה ב-3% במסחר המאוחר בוול סטריט.

 

כמו ברבעונים קודמים כמעט כל הכנסות פייסבוק הגיעו מפרסומות, פרט ל-202 מיליון דולר שהגיעו מתשלומים ומקורות אחרים. פעילות המובייל של החברה המשיכה להיות מנוע ההכנסות העיקרי שלה, וסיפקה לה 78% מההכנסות מפרסום – 3.34 מיליארד דולר בסך הכל.

 

מספר המשתמשים הפעילים בחודש רשם עלייה סמלית של 4% לעומת הרבעון השני של 2015 (בניגוד לנתונים פיננסיים, מספר משתמשים לא מושפע מתנודות עונתיות ולכן הרבעון הרלבנטי להשוואה הוא הרבעון הקלנדרי הקודם ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה) והגיע ל-1.55 מיליארד  מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה ב-4.3% וחצה את קו מיליארד ל-1.01 מיליארד.

 

החשיבות של פעילות המובייל של החברה המשיכה לגדול ברבעון הנוכחי, כשמספר המשתמשים הפעילים במובייל בחודש טיפס ב-6.1% ל-1.39 מיליארד, ומספר משתמשי המובייל היומי עלה ב-5.92% והגיע ל-894 מיליון.

 

מארק צוקרברג מארק צוקרברג צילום: בלומברג

שיעורי הגידול במספר המשתמשים הפעילים בפייסבוק לכאורה לא נראים מרשימים, ואולם צריך לזכור שלרשת החברתית יש גם כך מספר עצום של משתמשים וכתוצאה גם גידול עצום של 50 מיליון איש (כפי שהיה במספר המשתמשים הפעילים ביום במובייל) עדיין יתבטא רק באחוזים בודדים.

  

השאלה החשובה יותר היא כמה כסף מצליחה פייסבוק לסחוט מהמשתמשים שלה, וכאן נתוני החברה מרשימים ביותר. ברבעון האחרון, כל משתמש הניב לרשת החברתית הכנסה ממוצעת של 2.97 דולר, גידול מכובד של 23.8% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

  

המשתמשים הרווחיים ביותר נמצאים בצפון אמריקה, שם גוזרת פייסבוק 10.49 דולרים על כל משתמש (זינוק של 41.9%). במקום השני, בהפרש ניכר, נמצאים המשתמשים באירופה שכל אחד מהם שווה לפייסבוק 3.47 דולרים בממוצע (20.9% גידול).

 

החברה טרם הצליחה להפוך את שאר המשתמשים שלה למקור הכנסה משמעותי. באזור אסיה-פסיפיק ההכנסה ההממוצעת למשתמש עומדת על 1.39 דולר בלבד (17.8% צמיחה) ובאזור שמוגדר "שאר העולם" ההכנסה פר משתמש עומד על 94 סנט בלבד (10.6% גידול). נתונים מדאיגים במיוחד, שכן לא רק שההכנסות לפי משתמש באזורים אלו הנמוכות ביותר אלא הגידול בהכנסות מהם הוא הנמוך ביותר. 

 

"היה לנו רבעון טוב ועשינו הרבה", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. “אנחנו ממוקדים בחדשנות ומשקיעים בטווח הארוך כדי לשרת את הקהילה שלנו ולחבר את כל העולם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x