$
אינטרנט

חדש מפייסבוק: Local Market - שוק פשפשים מקוון

הרשת החברתית החלה לבחון את השירות, שהוא תואם קרייגסליסט - לוח קניה ומכירה של מוצרים שונים, המתבסס על מיקום המשתמש. הוא נבחן בשלב זה במתכונת מצומצמת ועדיין לא ידוע מתי יושק

עומר כביר 14:0101.11.15

פייסבוק החלה לבחון הפעלת שוק סחר מקומי בין גולשים, שמיועד להתחרות באתרים וותיקים דוגמת קרייגסליסט. בימים האחרונים מדווחים משתמשים באפליקציית המובייל של הרשת החברתית על הופעתה של פונקציה חדשה בשם Local Market (שוק מקומי).

הפונקציה, שהופיעה רק לזמן קצר, מאפשרת למשתמשים לפרסם או לחפש מוצרים יד שנייה לפי קטגוריות כמו רהיטים, ספרים, אמנים, צעצועים, מוזיקה, מובייל ועוד, ולסנן את המוצרים לפי מיקום המוכר ועוד.

 

השוק של פייסבוק השוק של פייסבוק צילום: techcrunch.com

 

השוק שמפתחת פייסבוק מיועד להעשיר ולמסד פעילות שמתקיימת ברשת החברתית גם כך במסגרת קבוצות מכירה, קבוצות פייסבוק רגילות שמיועדות לסחר בין גולשים (למשל, פשפשוק הישראלית שמרכזת יותר מ-181 אלף גולשים). ואכן, בכמה מקרים גולשים שפרסמו פוסטים בקבוצות מכירה קיבלו הצעה לפרסם מוצר גם בשוק המקוון של פייסבוק. “כשאת מפרסמת מודעה ב-Local Market, אנשים שחיים בקרבתך יראו את המוצר שלך", נכתב בהודעה שהופיעה. בנוסף, פייסבוק מודעות שפורסמו בקבוצות מכירה גם יצורפו אוטומטית לשוק.

 

בתגובה לפניית TechCrunch אישרו בפייסבוק שהרשת החברתית בוחנת את הפונקציה החדשה. “אנחנו בשלבים מוקדמים מאוד של בחינת דרכים חדשות שיאפשרו למשתמשים לגלות, לקנות ולמכור דברים בקלות", נמסר.

 

לכשיושק Local Market, יציב תחרות ישירה לאחד האתרים הוותיקים ברשת, קרייגסליסט (Craigslist). האתר, שקרוי על שם מייסדו קיירג ניומרק, נוסף ב-1995 והפך במהרה למקבילה המקוונת של לוחות מודעות בעיתונים. הוא פעיל במאות ערים ומאפשר לגולשים לפרסם או למצוא משרות, מוצרים למכירה, אירועים ושירותים אחרים.

 

האתר, בו מתפרסמות מדי חודש עשרות מיליוני מודעות, עדיין פועל כחברה פרטית של כ-30 עובדים ולאורך שנות פעילותו כמעט שלא הציג שינויים משמעותיים בממשק המשתמש או באופן פעילותו. הכניסה של פייסבוק לתחום, עם יותר ממיליארד הגולשים הפעילים שלה ומיליארדי הדולרים שעומדים לרשותה, יכולה להסתמן כתחילת הסוף של קרייגסליסט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x