$
אינטרנט

גוגל, מיקרוסופט וטאבולה משלמות כדי לעקוף חסימת פרסומות

החברות משלמות למפעילת אפליקציית הדפדפן AdBlock Plus כדי שלא תחסום מודעות ובאנרים שהן מעלות לרשת. לפי דיווחים, המחיר עומד על כ-30% מרווחי החברות מהצגת הפרסומות האמורות

עומר כביר 13:5203.02.15
חברות הטכנולוגיה גוגל, אמזון, מיקרוסופט ופלטפורמת הפרסום הישראלית טאבולה שילמו סכומים ניכרים לחברה שמפתחת את חוסם הפרסומות הפופולרי אדבלוק פלוס (Adblock Plus), על מנת שזו לא תחסום את הפרסומות שהן מספקות או מציגות באתריהן - כך דיווח הפייננשל טיימס. לפי הדיווח, החברות משלמות 30% מהרווחים שהן מקבלות על כל פרסומות שחסימתה בוטלה.

בעבר כבר פורסמו דיווחים שלפיהם אדבלוק פלוס גובה כסף כדי להכניס אתרים לרשימה לבנה בהם לא תתבצע חסימת פרסומות, חלקם גם ציינו את גוגל כאחת ממפעילות אתרים אלו. ואולם, זוהי הפעם הראשונה ששמן של ענקיות אינטרנט דוגמת אמזון ומיקרוסופט נקשר לנוהג זה, או שמפורסמת העלות שגובה מפתחת התוסף מהחברות השונות.

 

אדבלוק פלוס, שמפותח על ידי Eyeo הגרמנית, נחשב לאחד מתוספי הדפדפנים הפופולריים ביותר, עם 300 מיליון הורדות ויותר מ-50 מיליון משתשמים פעילים בחודש. אין להתבלבל בינו לבין התוסף בעל השם הדומה - AdBlock - שמפותח על ידי צוות עצמאי של בעל ואישה ושפעילותו מעולם לא נקשרה לגביית כספים מאתרים כדי למנוע את חסימתם והיא מבוססת כולה על תרומות גולשים.

 

 

החברות עוקפות את חוסמי הפרסומות החברות עוקפות את חוסמי הפרסומות

 

אדבלוק פלוס, מנגד, זכה לביקורת רבה בגין פעילותו: בגרמניה הוא נתבעת החברה שמפתחת אותו על ידי חברות מדיה מקומיות, דוגמת RTL, שמבקשות פיצויים בטענה שהתוסף פוגע במודל העסקי שלהן, ומו"לים בצרפת שוקלים להגיש תביעה דומה.

 

מרבית ההכנסות של Eyeo מתקבלות מהפעלת רשימה לבנה, שפרסומות או אתרים שמופיעים בה אינם נחסמים. לרשימה זו, שמכונה Acceptable Ads Program, יכול להצטרף כל אתר שעומד בקריטריונים שקבעה החברה, ובראשן שקיפות לגבי הפרסומות שמוצגות והצגת פרסומות שלא מעוותות את עיצוב האתר או שפוגמות בקריאת התוכן שבו.

 

החסימה עדיין אפשרית

 

בשעה שאתרים קטנים ובלוגים יכולים לעשות זאת בחינם, Eyeo גובה תשלום מחברות גדולות יותר "על מנת לאפשר את המשך קיום הפעילות". החברה סרבה למסור לפייננשל טיימס נתונים על גובה התשלום שהיא גובה, אך מקור בחברת מדיה אמר לעיתון שזה עומד על 30% מהרווחים שמתקבלים מהצגת מודעה שלא נחסמה. למשתמשים עדיין שמורה האפשרות לחסום גם את האתרים שמופיעים ברשימה הלבנה.

 

גוגל, אמזון וטאבולה סירבו להגיב לדיווח. ממיקרוסופט נמסר בתגובה: “מיקרוסופט תמיד תתן לצרכנים אפשרות בחירה בכל מה שנוגע לפרסומות. אנחנו מחויבים לעבוד עם שותפים שחולקים את החזון שלנו למיתוג רלוונטי ומשמעותי ושמכבדים את זכות הצרכנים לבחור".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x