שזאם נכנסה אל מועדון מיליארד הדולר
אפליקציית זיהוי השירים גייסה 30 מיליון דולר ממשקיע שטרם נחשף. מייסד החברה סיפר כי אינה רווחית בכוונה - משום שהיא משקיעה נתח עצום מהכנסותיה כדי לפתח טכנולוגיות זיהוי סרטים, פרסומות ומותגים
13:30
21.01.15
חברת שזאם, מפעילת אפליקציית זיהוי השירים הפופולרית, גייסה 30 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר, כך הודיעה אמש באתרה. החברה לא חשפה את זהות המשקיעים ויתכן שמדובר במשקיעיה הקיימים, עליהם נמנה המיליארדר קרלוס סלים. עד כה גייסה החברה 125 מיליון דולר.
קראו עוד בכלכליסט:

אפליקציית שזאם
ואולם, סוגיית הכנסותיה ורווחיה לוטה בערפל על אף הפופולריות והיכולות החדשות. "שזאם אינה רווחית בכוונה", אמר לוול סטריט ג'ורנל ריץ' ריילי, מנכ"ל החברה והסביר שהחברה משקיעה במחקר, פיתוח ושיווק נתח עצום מהכנסותיה, במטרה להרחיב את היצע השירותים שלה הרחק מעבר לתחום זיהוי המוזיקה. מו"פ שכזה מצריך חקר אלגוריתמים מורכב, רכישת מקטעי קוד, ניסויי שטח ועוד.
"החזון שלנו הוא חיבור אנשים אל העולם המוזר שסביבם", אמר ריילי. "אנשים עדיין לא רגילים לביצוע 'שיזום' (Shazaming, במקור – נ"ס) למודעות מודפסות, פחיות משקאות קלים ודברים שכאלה, אבל אנחנו חושבים שלשם צועד העולם".


