$
אינטרנט

מריסה מאייר מקימה מתחרה ליוטיוב, מחזרת אחר כוכבי רשת

אתר שיתוף הווידאו של יאהו צפוי להציע לכוכבי יוטיוב ולרשתות תוכן שפעילות בו הכנסות גבוהות יותר מפרסומות. ככל הנראה שלפחות בתחילה יכלול האתר רק תכנים מובחרים ולא כל גולש יוכל להעלות אליו סרטונים

עומר כביר 11:0830.03.14
יאהו מתכננת להקים אתר שיתוף וידאו שיתחרה ביוטיוב של גוגל - והחלה לפנות לכמה מהכוכבים הבולטים של יוטיוב בהצעה לעבור לאתר החדש שיוקם. כך מדווחים קארה סווישר ופיטר קפקא מאתר חדשות הטכנולוגיה re/code.

לפי הדיווח, יאהו עתידה להשיק את האתר בחודשים הקרובים ומתכוונת לגייס כוכבי יוטיוב שמרגישים שהכנסותיהם מפעילותם באתר של גוגל אינן גבוהות מספיק. לדברי מקורות בתעשייה, בחודשים האחרונים ניהלו בכירים ביאהו שיחות עם כמה מהכוכבים הבולטים וממנהלת רשתות התוכן הגדולות ביוטיוב, במהלכן הציעו להם תנאי פעילות כלכליים משופרים כמו הכנסה גבוהה יותר מפרסומות וקביעת סך מינימום גבוה לתשלום פר פרסומת.

 

מקימה מתחרה ליוטיוב. מאייר מקימה מתחרה ליוטיוב. מאייר צילום: איי אף פי

 

בנוסף, יאהו תשווק את התכנים השונים בצורה רחבה, כולל בעמוד הבית שלה, ותאפשר ליוצרים למכור פרסומות ישירות ולא רק באמצעות כלי הפרסום שלה.

 

זאת, בניגוד למדיניות יוטיוב לקחת 45% מההכנסות מפרסומות - ולאפשר לאלגוריתם לבחור איזה סרטונים לקדם. לאור ההבטחה לחלוקת שיעור גבוה יותר מההכנסות ולקידום נרחב בשירותי יאהו השונים (שלמרות הכול עדיין נהנים מפופולריות גבוה, במיוחד בארה"ב), אין פלא שכמה יוצרים ומפיקים אמרו שנענו להצעה יעברו ליאהו.

 

אלטרנטיבה ליוטיוב? לא בדיוק

 

לפחות בשלב הראשון, נראה שהאתר החדש לא יאפשר לכל גולש להעלות ולפרסם סרטוני וידאו (דבר הדורש משאבים רוחב פס ואחסון עצומים - ביוטיוב לבדו מועלות מדי דקה מאה שעות תוכן), אלא יהיה פתוח רק לשותפי תוכן שיבחרו על ידי יאהו. מדובר בהחלטה שתגביל משמעותית את היכולת של האתר להוות אלטרנטיבה אמיתית ליוטיוב, ולא בגלל הקושי ליצור ולגלות כשרונות חדשים. עם זאת, ב-re/code מדווחים שאחרי שנת הפעילות הראשונה יאהו תשקול לפתוח את הגישה לאתר. לדברי מקורות, יאהו בונה בימים אלו מערכת ניהול תוכן, אך ייתכן שתרכוש שירות קיים דוגמת Vimeo.

 

את המהלך מקדמת מנכ"לית יאהו מריסה מאייר, כחלק מאמציה (הלא מוצלחים עד עתה) לעצור את גסיסתו הארוכה והאטית של הפורטל הוותיק. לדברי מקורות, גם הרבעון הראשון של 2014 לא היה מזהיר ואחר שנתיים בתפקיד מאייר עדיין לא הצליחה לחולל מהפכה משמעותית במצב החברה.

 

תגובת יאהו טרם נמסרה. מקורות ביוטיוב אמרו ל-re/code שהאתר עדיין נחשב לפלטפורמה הטובה ביותר שיש, בכל הנוגע להיוון ולחשיפה. עם זאת, לדבריהם המנהלת החדשה של האתר, סוזן ווג'קייקיי, החלה לנהל מגעים עם המפיקים הבולטים ביוטיוב במטרה לשפר את שביעות הרצון שלהם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x