$
חדשות טכנולוגיה

רכישת Topsy: טוויטר נכשלה היכן שאפל הצליחה

הרשת החברתית ניסתה לרכוש את חברת האנליטיקס במשך שש שנות קיומה, אך נתקלה בסירוב פעם אחר פעם. בנוסף, גורמים בטוויטר עצמה התנגדו לניסיונות הרכישה. חלק מיכולות טופסי עולות על של טוויטר עצמה

נמרוד צוק 16:0604.12.13

השבוע נחשפה הרכישה של חברת טופסי (Topsy), שעוסקת בניתוח פעילות משתמשי רשתות חברתיות, על ידי אפל - ובשעה שבעמק הסיליקון מנסים להבין לאיזה צורך הוציאה אפל 200 מיליון דולר על החברה, מסתבר כי גם טוויטר ניסתה בעבר לקנותה.

על פי דיווח של AllThingsD, במהלך שש שנות קיומה פנו אנשי טוויטר למייסדי טופסי מספר פעמים עם הצעות לרכוש את החברה בסכומים שלא פורסמו. טופסי היא אחת החברות הבודדות מלבד טוויטר עצמה שנהנו מגישה לזרם של כלל הציוצים ברשת החברתית עוד מתחילת דרכה, דבר שאפשר לה לבנות שורה של יכולות כגון איתור דיווחים על אירועים חדשותיים שזוכים להתייחסות על ידי המשתמשים, ניתוח השיחה סביב נושאים ספציפיים ואף חיזוי טרנדים.

 

טוויטר ביקשה לרכוש את החברה, בעלת יכולות ניתוח טובות משלה טוויטר ביקשה לרכוש את החברה, בעלת יכולות ניתוח טובות משלה

 

חיפוש טוב משל טוויטר

 

האטרקטיביות של החברה עבור טוויטר נבעה מיכולות החיפוש החזקות שלה, שעלו בחלק מהמובנים על אלו של טוויטר עצמה. הסיבות לכשלון נסיונות הרכישה קשורות, על פי ATD, להתנגדות של גורמים במחלקת הפיתוח בטוויטר לרכישה של טכנולוגיה חיצונית במקום שימוש בזו שפותחה בחברה, ומחיר יקר מדי.

 

אפל סירבה להתייחס עד כה למניעים מאחורי רכישת טופסי. על פי הערכות חברת Altimeter Group, טופסי תוכל לסייע לאפל להמליץ למשתמשיה על שירים, סדרות וסרטים לרכישה. טופסי וטוויטר נמנעו מהתייחסות רשמית לדיווחים על המגעים ביניהן.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x