$
הייטק והון סיכון

בלעדי לכלכליסט

מיקרוסופט הנחיתה מכה על Support Space הישראלית

ענקית התוכנה בחרה שלא להאריך את החוזה שלה עם החברה, שהפעילה כלי תמיכה טכנית עבור לקוחות מיקרוסופט. להחלטה עשויה להיות השלכות של מיליוני דולרים על Support Space, שמיקרוסופט השתמשה ברכיבים מהכלי שלה לבניית מוצר חלופי

אסף גלעד 14:1126.11.12

מיקרוסופט החליפה את הטכנולוגיה שפותחה בחברה הישראלית Support Space של BRM ואלי ברקת - בשירות משלה, כך נודע ל"כלכליסט".

הטכנולוגיה של Support Space נועדה עבור אתר תמיכה טכנית של מיקרוסופט, במסגרתו יכלו משתמשים פרטיים לסייע לאחרים - ולקבל על כך תשלום. אלא של"כלכליסט" נודע כי מיקרוסופט הקימה כלי משלה ששולב באתר, Microsoft Answer Desk. שירות התמיכה הועבר לחברה מהפיליפינים שמספקת שירותי תמיכה טלפונית.

 

תמיכה טכנית על בסיס הגולשים עצמם. Support Space תמיכה טכנית על בסיס הגולשים עצמם. Support Space צילום: shutterstock

 

מיקרוסופט עזבה את החברה, שמרה את הממשק

 

זהו מוצר נוסף שמפותח בישראל, מאומץ על ידי ענקית התוכנה ואז מוחלף על ידי טכונלוגיה חלופית מתוצרתה. בשנה האחרונה דווח ברשת על כוונת מיקרוסופט להחליף את הטכנולוגיה של פריימסנס הישראלית, שבב העומד בבסיס חיישן התנועה של הקינקט, בקר זיהוי התנועה של קונסולת האקסבוקס. לפי ההערכות בשוק, מיקרוסופט רכשה מספר טכנולוגיות משלימות כגון זו של חברת קנסטה ו-3DV הישראלית לפיתוח בקר זיהוי תנועה חדש.

 

אלי ברקת, ממייסדי BRM - משקיעה מרכזית ב-Support Space אלי ברקת, ממייסדי BRM - משקיעה מרכזית ב-Support Space צילום: בועז אופנהיים

עם זאת, יש לציין כי מיקרוסופט לא העתיקה את המוצר של Support Space כולו - אלא רק את ממשק המשתמש שלו. ל"כלכליסט" נודע כי מיקרוסופט אימצה את הפתרון של Support Space מראש לתקופה של מספר חודשים, אך לאחר תקופה שבה התברר לה כי היא הביקוש לתמיכה במוצריה דרך האתר אינו גדול כפי שציפתה, הוחלט על סיום החוזה עם החברה הישראלית.

 

במהלך אותה תקופה גם התגלו מספר קשיים טכניים שנבעו לטענת גורמים בשוק מצמיחה חדה במספר המשתמשים הכללי של המוצר הישראלי, מה שיצר גם מספר בעיות טכניות. Support Space גם החליפה מספר כמה מנכ"לים: המנכ"ל ג'ו דייוויס החליף את יאיר גרינדלינגר, ולאחר מכן הוחלך בידי המנכ"ל הנוכחי דייב סאנקארן.

 

הערכות: לא ייגרם לחברה נזק מהותי

 

Support Space, לפי מקורות בשוק, לא נפגעה מהמהלך באופן קשה. מצד שני, הציפיות להסכם נוסף עם מיקרוסופט שיכניס לחברה עשרות מיליוני דולרים נותרו ללא מענה. הלקוח המרכזי שלה עד היום היא רשת Best Buy שמכניסה לה כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה. לקוחות נוספים הם Trend Micro ו-Assure.

 

באמצעות השירות של Support Space יכולים רוכשי מחשבים לקבל תמיכה מרחוק בתשלום. התמיכה מתקבלת דרך אתר בעל עיצוב ומיתוג של היצרנית (במקרה זה, מיקרוסופט למשל), אך מופעל בידי Support Space.

 

מרבית הלקוחות שזקוקים לתמיכה מרחוק פונים לאור בעיות תפעול שוטפות - גלישה איטית, הדפסה, הסרת וירוסים וסנכרון שירותים מקוונים. החברה מונה כיום כ-130 עובדים והיא הוקמה בידי יאיר גרינדלינגר ודורון אלגריסי. עד כה גייסה החברה 36.2 מיליון דולר מ-BRM של אלי ברקת, קרן ג'מיני ו-Emergence - קרן המתמחה בהשקעות בחברות בתחום טכנולוגית הענן ושירותים מקוונים.

 

מדובר מיקרוסופט נמסר כי "מיקרוסופט שואפת כל העת לספק את חוויית התמיכה הטובה ביותר ללקוחותיה. אין לנו מידע נוסף לשתף". מ-Support Space לא נתקבלה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x