$
אינטרנט

מייספייס תחזור מן המתים; תגייס 50 מיליון ד' כדי להפוך לשירות סטרימינג

לפי מסמכים פנימיים שהודלפו, הרשת החברתית הוותיקה, שאיבדה את כתרה לטובת פייסבוק וטוויטר מתכננת קאמבק - בתור שירות מוזיקה חברתי. המהפך יבוצע ככל הנראה בסיועו של ג'סטין טימברלייק, מבעלי החברה

עומר כביר 11:5820.11.12
הרשת החברתית הגוועת מייספייס (MySpace) פועלת בימים אלו לגיוס 50 מיליון דולר על מנת להשיק את עצמה מחדש כשירות מוזיקה בסטרימינג דוגמת ספוטיפיי - כך עולה ממסמך פנימי שהגיע לידי אתר ביזנס אינסיידר.

לפני כחודשיים פרסמה מייספייס את תוכניתה לעיצוב מחדש, אולם כעת נחשפה תוכנית הפעולה שלה, לרבות אפיקי ההשקעה שמתכננת הנהלת החברה לסכום שתגייס. 

 

מייספייס, בעבר הרשת החברתית הגדולה בעולם, סובלת זה שנים רבות מצלילה משמעותית על רקע ההצלחה העצומה של פייסבוק ושל רשתות וכלים חברתיים אחרים דוגמת טוויטר וטמבלר. ביוני 2011, שש שנים אחרי שנרכשה על-ידי ניוזקורפ של רופרט מרדוק תמורת 580 מיליון דולר, נרכשה הרשת על ידי חברה בשם Specific Media והאמן ואיש העסקים ג'סטין טימברלייק תמורת 35 מיליון דולר בלבד.

 

מייספייס מייספייס צילום: בלומברג

 

תחת הבעלים החדשים השיקה מייספייס, לפני קצת פחות משנה, עיצוב חדש שזכה לשבחים רבים ואף הביא מאז לעלייה של 36% בתעבורת האתר. ואולם, מספר המשתמשים במייספייס עדיין נמוך מאוד, ואף זניח ביחס למיליארד המשתמשים הפעילים בפייסבוק. לפי המסמכים שהגיעו לביזנס אינסיידר, השנה צפויה החברה לרשום הכנסות בסך 15 מיליון דולר (לעומת 9 מיליון ב-2011) - ולרשום הפסד של 40 מיליון דולר השנה והפסד מוערך של 25 מיליון דולר בשנה הבאה. זאת, בניגוד להכנסות רבעוניות של יותר ממיליארד דולר בפייסבוק.

  

רשת חברתית למוזיקאים חובבים ומקצועיים

 

בניסיון לשנות את מזלה, מקווה החברה לגייס 50 מיליון דולר לצורך מהלך במסגרתו תהפוך מרשת חברתית לשירות מוסיקה שיתחרה ישירות בספוטיפיי ובפנדורה. לפי המסמכים הפנימיים, שמתוארכים ל-6 בנובמבר, 10 מיליון דולר מההון שיגוייס יושקעו בשיווק, 25-15 מיליון דולר בעסקאות רישוי עם חברות המוסיקה והסכום הנותר ינותב ל"פעילות כללית". המטרה היא להשיק את שירות המוסיקה במהלך הרבעון השני של 2013.

 

רשת חברתית מכוונת מוזיקה. מייספייס רשת חברתית מכוונת מוזיקה. מייספייס צילום מסך: myspace.com

 

למייספייס יש כבר ניסיון בתחום המוזיקה: לפני נפילתה הקשה היוותה הרשת החברתית מוקד פעילות מועדף בעבור מוזיקאים רבים שהפכו אותה למעין אתר בית. לדברי החברה, באתר עדיין ניתן למצוא 27 מיליון שירים של מוסיקאים של הוחתמו על ידי אחד הלייבלים, ואלו מהווים 50% משיעור המוזיקה שמנוגנת באתר. הדבר, טוענת מייספייס, יספק לה יתרון תחרותי לעומת שירותים קיימים שכן הוא יאפשר לה במקרים רבים לשלם ישירות לאמנים וכך להפחית את דמי הרישוי הדרושים.

 

אפשר לשער שגורם מוביל מאחורי המהלך הזה הינו טימברלייק. לזמר יש היכרות טובה עם תעשיית המוזיקה והבידור, הן כיוצר והן כמפיק מאחורי הקלעים - וקשריו בתחום יכולים להיות נכס רב ערך בכניסה של מייספייס לשדה פעילות זה. 

 

האם הכיוון החדש יציל את מייספייס?

 

הניסיון של מייספייס להשיק את עצמה מחדש הוא מהלך הכרחי אם רוצה החברה לשרוד בשנים הקרובות - ההצלחה העצומה של פייסבוק, טוויטר ובמידה פחותה בהרבה גם הפעילות של גוגל פלוס, לא משאירות לחברה תקוות רבות להצלחה עתידים בתחום הרשתות החברתיות לכשעצמו.

 

ואולם, גם בתחום שירותי המוזיקה עלולה מייספייס למצוא את עצמה בעמדת נחיתות: שירותים כמו ספוטפיי ופנדורה כבר זוכים לפופולריות עצומה, וחברות גדולות יותר ובעלות אמצעים רבים יותר - גוגל, אמזון ואפל - השיקו או עלולות להשיק שירותים דומים משלהן. ללא בסיס המשתמשים הרחב שממנו כבר נהנים שירותים קיימים או היכולות וההיקף של החברות הגדולות, קשה לראות איך מייספייס הופכת לגורם משמעותי בתחום בטווח הארוך. עם זאת, הפתעות תמיד יכולות לקרות ואם תיצור החברה שירות חדשני וייחודי מספיק ייתכן שתהיה לה תחייה מחודשת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x