$
אינטרנט

מיקרוסופט תחל בקרוב לחטט לכם במייל

מעצמת התוכנה שינתה את תנאי השימוש בשירותיה המקוונים - והחל מה-19 באוקטובר תשתמש בכל תוכן ומידע שיעבור במייל שלה, בשירות האחסון סקיידרייב ובכלים נוספים כדי לשפר את דיוק מנוע החיפוש בינג

עומר כביר 16:4302.09.12
פחות פרטיות בענן: מיקרוסופט שינתה את תנאי השימוש בשירותי הענן שלה - באופן שמאפשר לה לגשת למידע שהעלה המשתמש, בלי תלות בשירות שאליו הועלה המידע או בהסכמת הגולשים.

 

השינוי, שעליו הודיעה החברה באימייל ששלחה למשתמשיה במהלך סוף השבוע, ייכנס לתוקף ב-19 באוקטובר. המהלך יאפשר למיקרוסופט להשתמש בתוכן שהעלו משתמשים לשירותים כמו Outlook.com (לשעבר הוטמייל) או סקיידרייב על מנת לשפר את חוויית המשתמש בשירותים אחרים, דוגמת מנוע החיפוש בינג. לדברי החברה, יאפשר לה להתאים את השימוש בשירותים "כך שאנחנו מעצבים שירותי ענן שמשולבים ברבים ממוצרי מיקרוסופט".

 

שירותי מיקרוסופט השונים יתחילו לסנכרן מידע שלכם. פגיעה בפרטיות, או שיפור השירות? שירותי מיקרוסופט השונים יתחילו לסנכרן מידע שלכם. פגיעה בפרטיות, או שיפור השירות?

 

למשתמשים שלא מעוניינים להיות שותפים למהלך יש ברירה פשוטה: “אם תמשיכו להשתמש בשירותינו אחרי ה-19 באוקטובר - אתם מסכימים לתנאי השימוש החדשים. כמובן שאפשר לבטל את השירות בכל עת".

 

המהלך של מיקרוסופט דומה לזה שנקטה גוגל בפברואר, עת שינתה את תנאי השימוש בשירותיה השונים והחליפה אותן במדיניות אחידה וזהה, שמאפשרת לה לשתף מידע ביניהם. הפעילות ההולכות וגוברת של שירותי הענן השונים מאלצת את החברות לבנות מדיניות אחידה בעבור שירותים שרבים מהם פותחו בנפרד.

 

המהלך יכול לעורר חשש בקרב משתמשים ובצדק - שכן המידע שהזינו לשירות אחד יופץ כעת גם לשירותים אליהם לא העלו אותו, ושליטתם בנעשה בו תיפגע. עם זאת, החברות טוענות שמדובר בצעד הכרחי על מנת להציע חוויית משתמש מתקדמת יותר.

 

מה תעדיפו - פרטיות או נוחות שימוש?

 

שירותי הענן השונים נעים לכיוון איטנגרטיבי יותר, שמטרתו להפוך את חוויית השימוש בהם לרציפה ונוחה יותר (למשל, קבלת הזמנה לפגישה בג'ימייל והזנתה ישירות לגוגל קלנדר, או אפשרות לשליחת קובץ במייל ישירות משירות אחסון הקבצים סקיידרייב). על מנת שיוכלו להציע שירותים מסוג זה בצורה מוצלחת, מיקרוסופט וגוגל חייבות להיות מסוגלות להעביר מידע בין שירותיהן השונים.

 

החשש לפרטיות, כך נראה, יתפוס בסופו של דבר מקום משני בקרב מרבית המשתמשים שיעדיפו להשתמש בשירותים המוכרים והיעילים עליהם התרגלו (לפחות כל עוד המידע נשאר בידי אותה חברה). אלו שיראו בכך פגיעה מוגזמת ויבחרו להתנתק מהשירותים יהיו כנראה מעטים מדי בשביל ליצור אימפקט משמעותי ולגרום לחברות לסגת ממדיניותן. לראיה: המעבר של גוגל למדיניות הפרטיות החדשה, לפני כחצי שנה, עבר ללא תקלות בולטות וספק אם רוב המשתמשים כיום אף זוכרים את השינוי שנעשה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x