$
אינטרנט

הכי פעילים בשיחות על המחאה באינטרנט: גברים בני 30-40

מנתוני חברת המדידה Tracx עולה כי 57% מהפרסומים על המחאה ברשת היו במדיה החברתית. יותר מחצי מהפרסומים תומכים במחאה החברתית על אף ההקצנה בסוף השבוע האחרון

עומר כביר 06:5425.06.12

52% מהפרסומים באינטרנט עדיין תומכים במחאה החברתית על אף ההקצנה בביטואי המחאה במהלך סוף השבוע האחרון - כך עולה מנתונים שאספה חברת המדידה Tracx, המתמחה בניטור פעילות ברשתות חברתיות.

 

הנתונים, שרוכזו בעבור "כלכליסט" על ידי בכיר החברה שרון ושלר, שופכים אור מעניין על התפתחות השיח סביב אירועי המחאה ברשת במהלך סוף השבוע. אחד הנתונים הבולטים הוא העלייה במספר הדיונים בסוגייה לאורך סוף השבוע ובשעות הבוקר והצהריים של יום ראשון.

 

מעצרה של דפני ליף בשישי האחרון מעצרה של דפני ליף בשישי האחרון צילום: ירון ברנר ynet

 

ביום שישי התנהלו בנושא המחאה 964 שיחות באינטרנט, כאשר שיחה מוגדרת כעדכון סטטוס בפייסבוק, ציוץ בטוויטר, כתבה חדשותית, פרסום תמונה או פעילות דומה שיש לה לפחות אינטראקציה אחת, כתגובה או ריטוויט. למחרת, בשבת, עלה מספר הדיחות בנושא המחאה ל־1,250. אתמול עד לשעה 15:00 כבר נרשמו 1,576 שיחות בנושא.

 

הקצנת המחאה בשבת עוררה תגובות שליליות וביקורת נגד המוחים, אך לפי נתוני Tracx היחס החיובי למפגינים ולמחאה נותר גבוה. בסיכום כולל של הימים שישי עד ראשון עמד שיעור הפרסומים החיוביים בנוגע למחאה על 52% לעומת שיעור שלילי של 26% והיתר ניטרליים. פרסום לפי Tracx הוא עדכון או אינטרקציה מכל סוג כאשר מספר הפרסומים גבוה ממספר השיחות.

 

ביום שישי, על רקע מעצרה של דפני ליף נרשמו 3,284 פרסומים חיוביים לעומת 1,079 שליליים, כאשר בשבת חלה ירידה במספר הפרסומים החיוביים ועלייה במספר הפרסומים השליליים. עם זאת, עד לשעות הצהריים אתמול חלה עלייה חוזרת במספר הפרסומים החיוביים ל־4,801 לעומת 2,741 פרסומים שליליים.

 

 

בחינת מגמות השימוש במילים במסגרת הדיונים במחאה מעלה עלייה בולטת בשימוש במילים "דפני", "ביבי", "אנרכיסטים", "אלימות", "הפגנה", "המשטרה", כאשר את העלייה הבולטת ביותר רשמו הביטויים "דפני", "אנרכיסטים" ו"אלימות". מנגד, נרשמה ירידה בשימוש במילים כ"חוק", "דמוקרטיה", "מהפכה" או "אוהלים".

 

נראה כי בכל הקשור לדיונים באינטרנט, המדיה החברתית הפכה לזירה המרכזית לשיחות על המחאה. 56.7% מהפרסומים על המחאה החברתית בוצעו ברשתות החברתיות המובילות פייסבוק וטוויטר, כאשר 49.7% מהפרסומים הופיעו בפייסבוק. חלק קטן אך משמעותי מהדיונים התנהל בבלוגים (2%) ובפורומים (1.7%). במקביל, 38% מהפרסומים בנושא המחאה הופיעו באתרי החדשות המסורתיים.

 

קבוצת הגיל שהיתה הפעילה ביותר בדיונים בנושא המחאה במהלך שלושת הימים האחרונים היתה של גילאי 30–40, שהיוותה 36% מהדיון. לאחריה היו אלה בני ה־40–50 (24%) ובני ה־20–30 (23%). בבחינה מגדרית נרשם רוב קטן לשיעור הגברים המשתתפים בדיון, כאשר אלה היוו 52.6% מהמתדיינים. מקורם של 91% מהפרסומים היה בישראל, כאשר ארה"ב היוותה את קבוצת הפרסום השנייה בגודלה בשיעור 8%. רוב מוחץ נרשם לפרסומים שמקורם בגוש דן, שניפק 3,061 מהדיונים שאת מיקומם ניתן היה לקבוע בוודאות, והתעניינות רבה נרשמה גם בירושלים שייצרה 1,754 פרסומים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x