אינטרנט

לא רק וואטסאפ: גם פייסבוק מאיימת על השימוש בהודעות SMS

לפי דו"ח חדש, השימוש בשירות ההודעות של פייסבוק מסכן את ההכנסות של חברות הסלולר; משתמשי הרשת החברתית בארה"ב נכנסים יותר לגרסה הסלולרית שלה מאשר לגרסה השולחנית

יוסי גורביץ 10:5913.05.12
משתמשי פייסבוק נעזרים יותר ויותר בהודעות הצ'ט גובר והולך בשירות המסרונים של פייסבוק, ובכך יש לאיים על הכנסותיהן של חברות הסלולר ממסרוני SMS - כך דיווח בסוף השבוע "הניו יורק טיימס", בהתבסס על דו"ח של חברת הייעוץ Strand Consult.

 

מנתוני סטראנד עולה כי יותר ויותר

חברות סלולר מאבדות הכנסות משירות ה-SMS, שנחשב ל"אווזת זהב" מבחינתן - ההכנסות ממנו עולות משמעותית על עלותו. אחת הסיבות לכך היא אימוץ מהיר של שירות ההודעות שמציעה פייסבוק.

 

המגמה הזו, על פי הדו"ח, ניכרת במיוחד במדינות סקנדינביה (ובאופן ספציפי נורבגיה ודנמרק), שם המשתמשים מחוברים כמעט תמידית לפייסבוק – וכתוצאה מכך, אינם רואים צורך לשלוח הודעות בתשלום.

 

פייסבוק, כמובן, איננה היחידה שמאיימת על הכנסות חברות הסלולר מ-SMS: שורה של שירותים אחרים, כגון וואטסאפ או iMessage למשתמשי האייפון, מחליפים גם הם את השירות הוותיק. אנליסט עצמאי, שטאן שארמה, אמר ל"ניו יורק טיימס" כי על פי הערכותיו, בעוד שמשתמש ממוצע בפיליפינים שלח בתחילת 2010 660 הודעות SMS מדי חודש, בתחילת 2011 המספר צנח לכ-400 בממוצע.

 

המגמה הזו מקבלת תמיכה מנתוני קומסקור שפורסמו בסוף השבוע, ומהם עולה כי האמריקאי הממוצע משתמש יותר בשירותים הסלולריים – האפליקציות והאתר הסלולרי של פייסבוק - מאשר באתר הבית השולחני של הרשת החברתית. בגרסאות הסלולריות הוא מבלה 441 דקות בחודש בממוצע, לעומת 391 דקות מדי חודש שמושקעות באתר ה"רגיל".

 

מבחינת פייסבוק אלו חדשות בעייתיות, שכן היא אינה מציגה פרסומות באתרים הסלולריים ובאפליקציות. בהתאם, אמר בסוף השבוע מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, כי המטרות העיקריות של החברה ב-2012 יהיו שיפור החוויה הסלולרית של משתמשיה – ושיפור מכירת הפרסומות בשירותים הללו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x