$
חדשות טכנולוגיה

אריק שמידט: "מאמין שהעשור הבא שלי בגוגל יהיה טוב מהקודם"

בנאום הסוגר של כנס DLD, הבהיר מנכ"ל גוגל כי למרות עזיבת התפקיד הוא מתכוון להישאר בחברה עוד זמן רב. לדבריו, גוגל תגייס אלף עובדים חדשים באירופה עוד השנה

אבנר קשתן 14:3625.01.11

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, התייחס היום (ג') להודעה שלפיה יעזוב את תפקידו באפריל ויהפוך ליו"ר ביצועי, והבהיר כי בכוונתו להישאר בחברה עוד זמן רב.

 

בנאום הסוגר של כנס DLD הנערך במינכן, אמר שמידט, שמונה למנכ"ל ב-2001: "אני מאוד מתרגש לקראת העשור הבא שלי בגוגל, ואני מאמין שהוא יהיה טוב יותר אפילו מהעשור האחרון". אתמול אמרה בכנס מנהלת החיפוש של גוגל, מאריסה מאייר, כי שמידט ימשיך להנהיג את החברה לצד המייסדים, לארי פייג' וסרגיי ברין.

 

בנאומו ציין שמידט כי גוגל מתכוונת לגייס עוד השנה אלף עובדים חדשים באירופה, והצהיר כי רואה את עתיד האינטרנט בסמארטפונים ובמערכת ההפעלה שלה - אנדרואיד. "הסמארטפון הוא המכשיר החשוב ביותר של ימינו", הכריז.

 

שמידט התייחס לדבריו של ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט שחזה ב-1990 עולם של "אינפורמציה בקצות האצבעות". לדברי מנכ"ל גוגל, עולם זה הגיע לכדי מימוש בימינו, כשרשתות סלולריות מאפשרות זמינות מלאה של מידע בכל רגע, וכן יכולות מתקדמות של חיפוש מידע, תרגום בזמן אמת ושירותים מבוססי מיקום.

 

"בעתיד הקרוב", אמר, "הסמארטפון יהיה השותף המושלם לכל נסיעה. הוא יידע להזכיר לנו מטלות כשנעבור ברחוב ליד הבנק, הוא יבין את השאלות שנשאל בקול רם וימצא לנו את התשובות, וישתמש במידע האישי השמור עליו - באישורנו המפורש, כמובן - כדי לחסוך לנו זמן".

 

שמידט בכנס. "הסמארטפון הוא המכשיר החשוב ביותר של ימינו" שמידט בכנס. "הסמארטפון הוא המכשיר החשוב ביותר של ימינו" צילום: בלומברג

 

"לילדים יש שני מצבים: ישנים, או מחוברים לאינטרנט"

 

"אין היום שום עניין לאף אחד במכשיר שלא מתחבר לרשת. לקחתם מכשיר וחיברתם אותו לרשת? פתאום כולם יתעניינו בו", הוסיף המנכ"ל העוזב של גוגל. "לילדים בימינו יש רק שני מצבים: ישנים, או מחוברים לאינטרנט".

 

שמידט גם רואה בהטמעתן של רשתות מהירות, בין אם רשתות סלולריות בדור הרביעי או רשתות סיבים אופטיים לבתים, כמהפכה בעולם המדיה: לדבריו, הזמינות המיידית של המידע מטשטשת את ההבחנה בין "מידע מקומי" ל"מידע מקוון", ומחייבת את עולם המדיה לפתח מודלים חדשים למכירת מדיה לצרכנים.

 

לסיום פרס שמידט את חזון הטכנולוגיה העתידי שלו, הכולל שירותי מידע ומיקום שיוכלו לחזות מה אנחנו צריכים, מבינים את שאלותינו ומוחקים את מחסומי השפה. וכל זאת במכשירים מזעריים, המשתלבים במשקפיים או בטלפון, והופכים לחלק אינטואיטיבי בגופו של המשתמש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x