דיווח: אפל תיחקר בחשד לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום בסלולר
רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב בוחנות אם החברה מנצלת את שליטתה בשוק האפליקציות לאייפון ולאייפד כדי למנוע מאדמוב, חברת הפרסום בסלולר של גוגל, מלהתחרות ב-iAd, פלטפורמת הפרסום הסלולרית של אפל
בחודש
בשבוע שעבר הבהיר מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס כי כוונת המגבלה אינה לפגוע בחברות הפרסום, אלא רק בחברות מחקר שוק האוספות נתונים סטטיסטיים, ותנאי השימוש שונו בהתאם ביום שני השבוע, כשהן מבהירות ש"שירותי פרסום עצמאיים" יורשו עדיין לאסוף נתונים על פרסומות. עם זאת, גם לאחר עדכון התנאים, שירותי פרסום שאינם עצמאיים אינם רשאים להשתמש באפליקציות לאייפון - והכוונה היא, על פי הסברות, לחסום את חברת הפרסום הסלולרית AdMob אשר נרכשה לאחרונה על ידי גוגל.
כיום מתנהלות נגד אפל שתי חקירות בחשד להתנהגות אנטי-תחרותית, האחת בשוק המוזיקה, שם היא נחשדת שהשתמש בכוחה של חנות המוזיקה המקוונת אייטונז כדי למנוע מאולפנים מלשתף פעולה עם מתחרותיה, והשנייה בתחום כלי הפיתוח, שם היא מואשמת בניצול שליטתה בשוק האפליקציות לאייפון ולאייפד כדי לאסור על שימוש בכלי הפיתוח של חברת אדובי.