$
אינטרנט

רשת חברתית, גרסת האשראי

אתר חדש עתיד לחשוף רכישות שבוצעו על ידי משתמשיו באמצעות כרטיס האשראי שלהם. למי זה טוב? בעיקר למפרסמים

יוסי גורביץ 16:2318.12.09

מהיום שהחלו לדבר על מדיה חברתית, התחילו גם לדבר על הצורך להפוך אותה לנכס מניב. סטארט־אפ חדש בשם Blippy, שהתוכנה שלו נמצאת בשלב בטא, מבטיח להיות כוכב בתחום. העיקרון פשוט: המשתמש מעדכן את השירות בפרטי כרטיס האשראי שלו, ולאחר מכן בליפי מעדכן את חבריו של המשתמש בכל רכישה

שהוא מבצע.

 

בראיון ל־CNET אומר פיליפ קפלן, אחד המייסדים, שהמטרה הרשמית של בליפי היא לאפשר לחבריו של המשתמש לדעת לא רק מה הוא קונה וכמה זה עלה לו, אלא גם איפה. השירות גם יאפשר לחברים להשוות מחירי מוצרים שרכשו.

 

ובזה, בערך, מסתכם הצד החיובי של בליפי עבור הצרכן. למפרסמים, מצד שני, הוא מכרה זהב של ממש. בהנחה שבליפי לא יגבה דמי חבר ובכל זאת ירצה להיות רווחי, הוא יפנה לפרסומות. לרשות המפרסמים, אם כן, תהיה גישה למידע שרק יכלו לחלום עליו: פילוח מדויק ופרטני על קניותיו של הצרכן. המפרסמים יוכלו לא רק לדעת מה אנשים קונים, אלא גם יוכלו להציע להם מוצרים ומבצעים המותאמים להם אישית.

 

זה לא סוד שרשתות חברתיות הביאו את המשתמש להפקיר כל פרט אישי מחייו: שמו, תמונתו, מקום מגוריו, רשימת חבריו, הרגלי המחיה והגלישה שלו ברשת. בצורתה הנוכחית, בליפי נראית פחות כמו הרשת החברתית־צרכנית שהיא מתיימרת להיות, ויותר כמו המסמר האחרון בארון הקבורה של הפרטיות ברשת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x