$
כלכליסט-טק

מזרחי-טפחות ומטריקס הקימו מערכת בנקאות מקוונת בלונדון

הושלם השלב הקמעונאי בהטמעת מערכת ה-e-banking, ובשלב הבא יתאפשר גם לתאגידים לנהל את עסקיהם בבנק באמצעות אתר האינטרנט. הבנק מתכוון לפרוש את המערכת בשלוחות נוספות

תומר זלצר 11:17 17.08.09

 

בנק מזרחי-טפחות בשיתוף חברת טכנולוגיית המידע מטריקס סיימו את השלב הראשון, הקמעונאי, בהטמעת מערכת בנקאות מקוונת בשלוחת הבנק בלונדון. בכוונת הבנק לפרוש את המערכת בשלוחות נוספות.

 

לשם הפעלת המערכת השתמשה מטריקס בתשתית פתרון פרי פיתוחה הפועלת בקרב לקוחות בישראל, המבוססת על HBS.NET - אוסף של תשתיות תוכנה לבנקאות מקוונת ו-e-Business הכולל, בין השאר, תשתית התומכת ברגולציה בנקאית.

 

בשלב הראשון מאפשרת מערכת ה-e-banking עבודה ברמה קמעונאית, ועתה נערכים במטריקס לקראת יישום והטמעת השלב השני, העסקי, המאפשר לתאגידים לבצע תהליכים עסקיים מול הבנק באמצעות אתר האינטרנט ובהתחשב במבנה הארגוני של הלקוח.

 

דני דותן, ראש אגף בנקאות בתקשורת במזרחי-טפחות אמר כי "הקמת אתר זה ממשיכה את מסורת הבנק להיות בחזית הטכנולוגיה. הפלטפורמות המתקדמות של שירותי האינטרנט של הבנק איפשרו להקים אתר זה בהתאמה מלאה לאתרים המקומיים, זאת למרות שסניף לונדון עובד עם מערכת בנקאית שונה לחלוטין ועצמאית ממערכות הבנק בישראל".

 

שחר חברוני, מנהל הפרויקט במטריקס: "תוך התנהלות מול הספקים האירופאים השונים בפרויקט למדנו מקרוב את סביבת העבודה ואת הסטנדרטים האירופיים. השוק הבנקאי האירופי פשוט מזה הישראלי ונוטה לסטנדרטיזציה גדולה יותר. לפיכך, אנו כבוגרי ומובילי השוק הישראלי יכולים לספק פתרונות מצוינים לשוק זה, לפרוש מערכות במהירות רבה ולהיות אטרקטיבים במחיר, ברמת השירות ובאיכות".

 

מטריקס, המעסיקה כ-4,200 עובדי IT הינה חברת טכנולוגיות המידע מובילה בשוק הישראלי. מטריקס עוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות, בדיקות תוכנה, פתרונות ומוצרי תוכנה, שירותי תשתית, שירותי ייעוץ, מיקור חוץ, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם, פתרונות חומרה מובילים ותשתיות IT.

x