$
פנאי

לפוצץ את תערוכת הגיימינג הגדולה בעולם

משחק חדש ומפתיע של Devolver מציע חלופה יצירתית לאירוע השנתי החשוב של תעשיית המשחקים, ועל הדרך ממחיש איך יוצגו תערוכות בעתיד

עמית קלינג 07:5626.07.20

למנות את מגוון האירועים ההמוניים שבוטלו בעקבות הקורונה כבר הפך מזמן למשימה בלתי אפשרית - אבל E3, תערוכת הגיימינג הגדולה בעולם, המתקיימת מדי שנה (חוץ מהשנה, כמובן) בלוס אנג'לס, היא לא סתם "עוד אירוע". מדובר בפסטיבל עצום, שהחל לפני 25 שנים כאירוע לאנשי תעשייה בלבד, ובשנים האחרונות נפתח גם לציבור הרחב. עבור חברות המשחקים, בעיקר אלו המיינסטרימיות, מדובר באבן הפינה של היח"צ השנתי שלהן: כאן מודיעים על משחקים, חושפים טריילרים ונותנים הצצות גיימפליי ראשונות, באמצע הקיץ, בדיוק כמה חודשים לפני שיא המכירות השנתי של חגי החורף. אבל דווקא השנה, למרבה האירוניה, אותה מגפה שהזניקה את ענף הגיימינג לרמות חדשות של עניין ציבורי (ומכירות, כמובן), גם ביטלה את האירוע הכי גדול שלו.

 

Devolverland Expo. למרות האוירה האנרכיסטית מטרת המשחק מסחרית Devolverland Expo. למרות האוירה האנרכיסטית מטרת המשחק מסחרית

 

הענף הזה הוא גם כצפוי בעל ההיערכות הטובה ביותר להעתיק את ענייניו למרחב הדיגיטלי, וכך שלל ההשקות, החשיפות ואירועי ההייפ עברו לרשת, לאירועי סטרימינג מסורתיים למדי. אבל לחברת Devolver, האחראית בין היתר על סדרת משחקי האקשן הקומית Shadow Warrior, היה פתרון יצירתי בהרבה: היא שחררה בהפתעה את Devolverland Expo, משחק אקשן חינמי שבו השחקן מסייר בהיכלים הנטושים והמעט פוסט־אפוקליפטיים של E3, מתחמק ממצלמות אבטחה, ובשלב מסוים אפילו נלחם במפלצת (שעשויה ממסכים). כיאה לטון האנרכיסטי ש־Devolver אוהבת להתהדר במשחקים שלה, אפשר גם לפוצץ לחתיכות את כל המרצ'נדייז שבדרך כלל נשפך מכל עבר ב־E3: חולצות, בובות ובלונים. אבל בסופו של דבר, למרות האווירה הסאטירית המטרה היא מסחרית לגמרי — לצפות במסגרת המשחק בטריילרים למשחקים הבאים של החברה, בהם Shadow Warrior 3, משחק האסטרטגיה Weird West, משחק הפאזלים הפסיכדלי Fall Guys ואחרים.

 

כמובן שעבור Devolver פיתוח המיני־משחק הזה היה יחסית קל. הוא מבוסס על המנוע הקיים כבר של Shadow Warrior 3, ועל הדרך מהווה גם הדגמה ליכולות הגרפיות שלו, אבל הוא גם ממחיש את הכיוון שתערוכות העתיד יכולות לתפוס. "סיורים וירטואליים" במוזיאונים הם משהו שנמצא איתנו לפחות מאז שנות ה־90, אך הם הפכו לקונספט מעט מושמץ, כי הטכנולוגיה לא באמת תאמה את היומרות שלהם. אבל המנועים הגרפיים החדשים הם יותר ויותר פוטו־ריאליסטיים, במיוחד אם המשחק יכול להסתפק בהדמיה של חלל מצומצם יחסית ולא ליצור עולם שלם שהשחקן יכול לשוטט בו הלוך־חזור. בחודשים הקרובים ואולי מעבר להם עוד נראה הרבה כאלו, מתוך הכורח להימנע מהתקהלויות. אבל יכול מאוד להיות שכשהעולם יחזור לסדרו, כבר נתרגל לכך שיש פתרון וירטואלי פשוט שחוסך לנו טיסה ללוס אנג'לס.

x