סגור
טק עצמאות - אנה פלקין
(צילום: נמרוד גליקמן, צילום ושידור: Streame)
טק עצמאות

"סטארט-אפים יכולים לראות בטיקטוק את קבוצת המיקוד הגדולה בעולם"

אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל, אמרה את הדברים באירוע טק עצמאות של כלכליסט. לדבריה: "טיקטוק לא המציאה את הקהילות הדיגיטליות והצורך של אנשים לצרוך תוכן ממוקד וסרטוני וידאו קצרים, אבל היא נתנה לזה את הפיתרון הטכנולוגי הכי טוב"

במסגרת אירוע טק עצמאות של כלכליסט בשיתוף בנק לאומי ופלייטיקה, שוחח המנחה דורון מדלי עם אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק ישראל.
"טיקטוק" היא הבאזז וורד הגדולה בעולם. לא לכולם יש טיקטוק אבל כולם מדברים על טיק טוק. ספרי לנו מה כוללת הפעילות שלכם בישראל?
"טיקטוק היא פלטפורמת תוכן ובידור של סרטוני וידאו קצרים. הפלטפורמה הראשונה שמנגישה תוכן באמצעות גרף תוכן ולא גרף חברתי. בטיקטוק אני יודעת שאני אראה תוכן שמעשיר אותי ולאו דווקא תוכן שהחברים שאני עוקבת אחריהם צופים בו. לא משנה את מי אני מכירה, אלא איזה תוכן אני אוהבת לצרוך.
בטיקטוק התחיל עידן הקריאייטורים יוצרי התוכן. אחת המהפכות הכי משמעותית שטיקטוק הביאה היא "הדמוקרטיזציה של התוכן". כל אחד, גם אם יש לו מעט עוקבים, יכול להעלות תוכן ולקבל חשיפה גבוהה, במידה והתוכן טוב ומעניין את הקהל. טיקטוק מייצר תוכן לכולם ועל ידי כולם.

1 צפייה בגלריה
כנס טק עצמאות - דורון מדלי יזם מפיק ומנהל מוזיקלי ו אנה פלקין IL Country Manager Global Business Solutions TikTok
כנס טק עצמאות - דורון מדלי יזם מפיק ומנהל מוזיקלי ו אנה פלקין IL Country Manager Global Business Solutions TikTok
דורון מדלי ואנה פלקין
(צילום: נמרוד גליקמן)

מה החיבור בין טיקטוק לעולם הסטארט-אפים?
"את הפעילות המסחרית שלנו בארץ התחלנו לפני חמש שנים והמהות שלה היא בראש ובראשונה לעזור לאקוסיסטם הישראלי, לעזור לקהילת הסטארטפים ולעסקים ישראלים. לבנות להם את המעטפת כדי להגדיל הצמיחה והפעילות העסקית על גבי הפלטפורמה. בין אם אלה מותגים ישראליים, מותגי גלובליים ומותגי b2b ופינטק.
העולם משתנה בקצב מהיר ומי שמבין את הקהל שלו שורד וצומח. טיקטוק היא לא רק פלטפורמה ליצירת תוכן, היא סוג של קבוצת מיקוד חיה וגלובלית. מעל מיליארד איש צופים, יוצרים ומדברים בכל יום. מגוון התכנים אינסופי ויש יכולת להתמקד בנושאים ספציפיים. החברות שמצליחות הן אלו שלא רק מנסות למשוך קהלים, אלא קודם כל מקשיבות לסיפורים של הקהלים שלהם, לומדות מהשיח ומזהות פערים והזדמנויות.
חברות סטארט-אפ יכולות להיעזר בטיקטוק לא רק כערוץ שיווקי אלא ככלי לבחינת היתכנות עסקית וכלי להבנת השוק והתאמת המוצר.
בתקופה הזו איך טיקטוק עוזרת לחברות לצמוח?
"זה ממש לב הליבה של מה שאנחנו עושים. בשלוש שנים האחרונות יש לנו תוכנית שמיועדת במיוחד לסטארטאפים בתחילת דרכם - "טיקטוק פור סטארטאפס", במסגרתה אנחנו מספקים להם מעטפת שלמה הכוללת ייעוץ עסקי ושיווקי, פתרונות קריאייטיב, ייצור קריאייטיב ותשתית להצלחה. אנחנו מאוד מאמינים בשוק הישראלי ובטאלנטים שיש כאן ורוצים ללוות אותם ולעזור להם לגדול".
מ-2018 טיקטוק היא הסטארט-אפ הכי גדול בעולם. מה סטארטאפים צעירים יכולים ללמוד מההצלחה שלכם?
"התשובה היא מענה מאוד מדויק לצורך. טיקטוק לא המציאה את הקהילות הדיגיטליות והצורך של אנשים לצרוך תוכן ממוקד וסרטוני וידאו קצרים, אבל היא נתנה לזה את הפיתרון הטכנולוגי הכי טוב ועטפה אותו בחוויית משתמש מדויקת בו המשתמש לא מחפש את התוכן אלא התוכן מוצא אותו, ופה החדשנות. יש מגוון רחב של תוכן - מבידור וטכנולוגיה ועד ספורט וסייבר, וסטארט-אפים יכולים לראות בטיקטוק את קבוצת המיקוד הגדולה בעולם".
מה את מאחלת לסטארט-אפים הישראלים שמתחילים היום?
"אני רוצה להגיד תודה לכולם על התעוזה והאומץ להקים חברות ולהניע את הכלכלה שלנו קדימה, בטח בתקופה כל כך מורכבת. שנמשיך להיות אופטימיים בצורה לא רציונלית".