סגור
כנס קנאביס - עימאד סאדר
(סיני דודפור )

כלכלת הקנאביס
מנהל תחום הקנאביס בסופר-פארם: "מתייחסים אליו כמו לכל תרופה אחרת"

עימאד סאדר אמר את הדברים בכנס כלכלת הקנאביס של כלכליסט. סאדר: "הרוקח הוא שומר הסף, האיש שפוגש את המטופל בנקודה האחרונה לפני הטיפול שלו. הוא האחרון בשרשרת הערך של הטיפול"

"אנחנו רואים את הקנאביס כתרופה לכל דבר, מנפקים ומתייחסים אליו כמו לכל תרופה אחרת"; כך אמר היום (ב') עימאד סאדר, מנהל תחום הקנאביס בסופר פארם, בכנס כלכלת הקנאביס של כלכליסט בשיתוף IMC. "בהגדרה שלו הרוקח הוא שומר הסף. המטופל הולך לרופא, עושה בדיקות ובסוף מקבל סוג של מרשם, אבל לא בטוח שהוא קיבל הדרכה ויעוץ מתאימים ולמעשה הרוקח הוא האיש שפוגש אותו בנקודה האחרונה לפני הטיפול שלו. הרוקח הוא האחרון בשרשרת הערך של הטיפול, יש לו גישה לתרופות וידע בתוספי תזונה, והוא יכול לתת טיפול הוליסטי".
סאדר סיפר על מקרה של לקוח שרכש עם מרשם שמן קנאביס, ומשום שלא קביל הדרכה לפני הפעם הראשונה שהשתמש בו, שפך את השמן לכפית ובלע אותו. המינון היה גבוה מהמותר והמטופל אושפז בבית חולים. "זה מראה את החשיבות של בית המרקחת עבור המטופלים של הקנאביס", אמר.
במסגרת רפורמת הקנאביס קיבלה סופר פארם את הזכות לספק קנאביס רפואי, ומספקת 250 זני קנאביס שקיימים בארץ. לרשת מעל ל-200 סניפים, אך הקנאביס מונפק ב-70 סניפים בלבד. על היתרון שברכישת קנאביס בבית מרקחת אמר סאדר: "בבית מרקחת יש לנו תנאי רגולציה שנועדו לשמור על בריאות הציבור בנושא תרופות ואיחסון ושמירה נאותה. בית מרקחת מחויב בסוג מסוים של מזגנים ובשמירה על טמפרטורה מסוימת על מנת לשמור על התרופות. בנוסף, יש לרשת בתי מרקחת בפריסה גאוגרפית, נגישות, שעות פתיחה ומגוון זנים. אנחנו נמצאים בכל מקום ואפשר לומר בוודאות שמכל בית בישראל מוצאים סניף בית מרקחת שמנפק קנאביס במרחק של עשר דקות. בית המרקחת מחזיק במגוון עצום של ספקי קנאביס וזה נותן למטופל אפשרות לבחור את הזנים והטיפול שהוא מעוניין בהם".
1 צפייה בגלריה
כנס קנאביס canabiz עימאד סאדר סופר פארם
כנס קנאביס canabiz עימאד סאדר סופר פארם
עימאד סאדר
(צילום: אוראל כהן)
לדברי סאדר, "אנחנו נותנים כיום שירות משלוחים לצרכני הקנאביס ואנחנו עושים איסוף עצמי בחלק מהסניפים. בהמשך נרחיב את זה גם לאונליין והלקוחות יוכלו להזמין קנאביס מהאתר. בנוסף לרוקחים מאחורי הדלפק שנותנים שירות לצרכנים, יש לנו גם צ'ט רוקחים שמטופלי הקנאביס משתמשים בו בתדירות גבוהה. לא תמיד יש למטופלים מבוגרים מושג בקנאביס ובשימוש בו".
בשלב זה משרד הבריאות טרם אישר שימוש בקנאביס במוצרי מזון וקוסמטיקה, ולאחרונה בוטל הסכם השותפות בין חברת הממתקים כרמית לתיקון עולם שבמסגרתו תכננו החברות להוציא לשוק שוקולד עם קנאביס. "בעתיד יש אפשרות שייכנסו לשוק מוצרי CBD ואנחנו מאמינים שהקנאביס ייכנס כתוסף תזונה במזון ובתמרוקים וזה ייטיב עם כולם", אמר סאדר. "עולם הקנאביס מתפתח כל יום והעולם הזה מתהווה ומתחדש כל יום".