AI Week
"הבינה המלאכותית מתחילה להפעיל שיקול דעת מבוסס הקשר"
כך לדברי אלון חיימוביץ', מנכ"ל מיקרוסופט ישראל במסגרת שבוע ה-AI של כלכליסט ו-Commit. נתי אמסטרדם, Country Director באנבידיה ישראל: "אנחנו מאמינים שבעתיד לכל עובד יהיה איזשהו סוג של סוכן שמסייע לו בפעילות היומיומית"
"AI משנה תעשיות שלמות. אנחנו רואים השקעות גדולות של מדינות בהקמה של תשתיות AI, תשתיות מחשוב, כדי לתמוך בתעשיות שאותן מדינות מובילות. ומעבר להשקעה של המדינות, אנחנו רואים גם תעשיות אחרות, שהן לאו דווקא טכנולוגיות, משקיעות הרבה בהקמה של תשתיות כדי להאיץ את הטכנולוגיה שלהן", כך אמר נתי אמסטרדם, Country Director באנבידיה ישראל, במסגרת שבוע ה-AI של כלכליסט ו-Commit. אמסטרדם נשאל על ההתייחסות של ארגונים ל-AI, מה בפועל הם יכולים לעשות?
לדבריו, "כך לדוגמה, חברת תרופות כמו לילי, שמשתמשת באלף מעבדים כדי למצוא תרופות בצורה הרבה יותר מהירה. סמסונג, שמשקיעה בהקמה של תשתית מחשוב ענקית לשפר את הייצור שלה במפעלים. אבל יותר מזה, אנחנו רואים היום ארגונים בישראל במגוון תעשיות, אם זה עולם הרפואה, שמשלבים סוכנים בעבודה, כאלה שיכולים לעזור לרופא להיות יותר פרודקטיבי, ולנהל שיח הרבה יותר יעיל עם המטופלים שלו. אנחנו רואים את זה בתחום שירות הלקוחות. התחום הזה של סוכנים חכמים נכנס ומתפתח ועוזר, ואנחנו מאמינים שבעתיד לכל עובד יהיה איזשהו סוג של סוכן שמסייע לו בפעילות היומיומית ועוזר לו להיות הרבה יותר יעיל ואפקטיבי".
אלון חיימוביץ', מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, איך אתה מגדיר את השלב שבו אנחנו נמצאים היום?
"אם עד עכשיו AI היה בעיקר סביב טריינינג, אימון, אני חושב שאנחנו עוברים לשלב של ה-Inferencing, ואומר שהבינה המלאכותית מתחילה להבין, היא לא רק לומדת, היא מייצרת תובנות, היא משתתפת בקבלת החלטות, בהתוויית אסטרטגיה, ולא פחות חשוב מזה, גם מתחילה להפעיל שיקול דעת שהוא מבוסס הקשר.
לא בכדי היא גם הפכה להיות מנוע צמיחה הכי מהיר והכי מרכזי בכלכלת העולם.
"אנחנו רואים שימוש אדיר בעולם הסוכנים, בין אם זה לעבודות שקשורות לביצוע פרודקטיביות, בין אם זה בתחומי הסייבר, בחינוך. והיופי הוא שאנחנו מתחילים לראות את היישומים האלה מתחילים לייצר פריצות דרך. אנחנו במיקרוסופט כבר מתחילים להסתכל על המהפכה המשמעותית הבאה, מהפכת המחשוב. כי אנחנו מאמינים שכדי להאיץ אזורי מחקר שלמים, עולם המחשוב המסורתי, חזק ככל שיהיה, לא יוכל לפתור את זה, ולכן אנחנו משקיעים הרבה מאוד בעולם המחשוב הקוונטי כבר".
איילת גילן סגל, מנהלת פלנטיר ישראל, איך משלבים פתרונות של בינה מלאכותית בארגון שבו המידע מפוזר בין מערכות, סניפים ומדינות שונות?
"הגישה של פלנטיר כבר 20 שנה, הרבה לפני שהיה מודל שפה בחוץ, ולפני שלכולם היה להם GPT בטלפון, זה שהדבר הכי חשוב הוא קודם כל לסדר את המידע. אנחנו עובדים על תשתית שמייצרת תיאום דיגיטלי של הארגון. זה בעצם לקחת את כל העולם העסקי ולהפוך אותו לרשת של ישויות, קשרים ופעולות שאפשר להשית על אותן ישויות. כלומר, אנחנו מתלבשים על מערכות ERP שונות, ועליהן מייצרים שכבה אחת, שבה אפשר לקבל החלטות. מודלי שפה, on top of this, זה אירוע מאוד מאוד חזק. עכשיו כשאתה רוצה לשאול שאלה על לקוחות, אתה יכול להבין לעומק, כי כבר עשית את התהליך הזה לפני.
"בתוך זה, אנחנו באמת רואים הטמעה באזורים שהם יחסית מורכבים, שקשה מאוד להזיז אותם, והם רוצים מאוד לאמץ AI, ולא כל כך יודעים איך לעשות את זה, הרבה פעמים מתחילים באיזה Chatbot, שאתה זורק אליו מסמכים ואתה יכול להתקשר איתו. זה באמת שלב מאוד ראשוני, שהוא יותר כלי פרודקטיביות מאשר מהפכה ארגונית אמיתית. כדי להתקדם לעבור למצב שה-AI יכול לקבל החלטות בארגון, או לתמוך בקבלת החלטות מהותיות, יש הרבה מאוד תהליך של הסדרה של המידע".
איל אפרת, ראש חטיבה טכנולוגיות בנק לאומי. בבנק לאומי התחלתם להשתמש ב-AI די מוקדם. איך מכניסים טכנולוגיה כזו לתוך ארגון ותיק וגדול כמו בנק?
"זה שבנק לאומי יושב בפאנל עם אנבידיה, מיקרוסופט ופלנטיר זה כבוד גדול לבנק ובאמת מראה את הדרך הטכנולוגית העצומה שהבנק עושה בשנים האחרונות ואת הפריצה שלו. אני חושב שאחד המדדים הכי טובים לראות את ההתקדמות הטכנולוגית של הבנק זה היחס יעילות של בנק לאומי, שהוא היום מהטובים היום בעולם, ובאמת התהליכים האלה הם כבר מוטמעים בתוך הבנק. בסופו של דבר, כדי באמת להצליח, התהליכים האלה בעצם צריכים בערך שני שלישים הנדסה מחדש של התהליכים וחשיבה מחדש. אני חושב שזו הסיבה שהטמעת AI נכשלת בהרבה מקומות. זה רק שליש אחד טכנולוגיה, והשאר שינוי תרבותי, שינוי תהליכי.
"צריך לבחון כל הזמן, להסתכל על התהליכים שלך מחדש, להסתכל על לקוחות שלך, לדעת מה באמת נותן את האימפקט על הדברים האלה, ואני חושב שזה משהו שאתה צריך להכניס לתוך הארגון, ללמד אותו, ולהתחיל להכניס אותו לתהליך של שיפור מתמיד. זה מה שאנחנו מנסים לעשות בבנק, אנחנו גם משלבים גם את הטכנולוגיה, גם את התהליכים ונכנסים לתהליך של שיפור מתמיד".
























