סגור
כנס לונדון חנה הרשטיק זיכל
(כלכליסט)

ועידת לונדון
"ישראל מאבדת פחות מ-3% מהמים, זה מקום רביעי בעולם"

חנה הרשטיק זיכל, היועצת המשפטית של מקורות: "האתגר החשוב הבא שלנו אחרי ניהול משק המים ואספקתם לכל תושבי המדינה, הוא השקעה בתחומי הדיגיטל השונים - מחברות סייבר שיזהו וימנעו מתקפות על תשתיות המים של ישראל ועד שימוש בבינה מלאכותית לניהול הדאטה"

האתגר החשוב הבא של מקורות אחרי ניהול משק המים ואספקתם לכל תושבי המדינה, הוא השקעה בתחומי הדיגיטל השונים - מחברות סייבר שיזהו וימנעו מתקפות על תשתיות המים של ישראל ועד שימוש בבינה מלאכותית לניהול הדאטה. כך אמרה חנה הרשטיק זיכל, היועצת המשפטית של מקורות, במסגרת הרצאה בנושא השלב הבא של הדיסראפשן בכנס Mind The Tech של כלכליסט ובנק לאומי בלונדון.


לדבריה, ניתוח וניהול מיליוני נתונים ביום יסייע לחברה להשיג התייעלות אנרגטית וחיסכון רב. הניהול הנכון של המידע שזורם מהחיישנים באתרי החברה מסייע גם לניטור איכות המים בצורה רצופה, לטיהור מים במקרים של זיהום ולשיפור האיכות.
"מקורות הוקמה עוד לפני הקמת מדינת ישראל בשנת 1948 והסיבה לכך היא פשוטה - ישראל מעולם לא התייחסה למים כמשהו מובן מאליו והם תמיד היו בעדיפות עליונה מבחינתה, כיוון שהם תמיד היו דבר חיוני להישרדות המדינה. מקורות היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה, אבל רשומה בבורסה לניירות ערך עם תקציב פיתוח שנתי של 400 מיליון דולר ודירוג פיננסי של טריפל A", אמרה.

1 צפייה בגלריה
חנה הרשטיק זיכל מנהלת מחלקה משפטית מקורות ועידת לונדון 23.3.22
חנה הרשטיק זיכל מנהלת מחלקה משפטית מקורות ועידת לונדון 23.3.22
חנה הרשטיק זיכל, מנהלת המחלקה המשפטית של מקורות
(צילום: אוראל כהן)


״כבר מעל 85 שנה מקורות מתמודדת עם האתגרים הכי חשובים של מדינת ישראל במגוון רחב של תחומים - החל מהחיים על סף המדבר וסכנות בצורת וכלה באיומים חיצוניים על מאגרי המים של המדינה. כיום מקורות מספקת את תצרוכת המים של מעל 70% מתושבי מדינת ישראל, רצועת עזה, יהודה ושומרון וגם לממלכת ירדן.
״הפעילויות של מקורות מכסות את כל שרשרת האספקה האפשרית במחזור המים: אגירת מים, מיחזור, הובלה, התפלה, קידוחים, ואפילו הגנה מסכנות סייבר". לדבריה, בשנה שעברה דורגה ישראל במקום הרביעי בעולם מבחינת יעילות כלכלת המים וזאת בזכות העובדה שישראל מאבדת פחות מ-3% מהמים. היא הדגישה כי נתון זה נמוך גם בהשוואה לממוצע במדינות ה-OECD.
הרשטיק זיכל הדגישה כי כמי שאחראית למשק המים של ישראל, מקורות היא גם צרכנית האנרגיה הגדולה במדינה ולכן היא מחויבת גם להשקיע באנרגיות מתחדשות - גם כדי להתייעל כלכלית וגם כדי לצמצם את טביעת הפחמן של החברה. בשנתיים האחרונות מקורות הרחיבה את הפעילות הדיגיטלית שלה להשקעה בסטארט-אפים שונים מתחום האנרגיה המתחדשת וסייבר. עבור ההשקעות של מקורות בסטארט-אפים בשלבים הראשוניים שלהם, החברה מאתרת שותפים להשקעה מהגופים המוסדיים, ומשקיעים אסטרטגיים. הניהול הפיננסי המקצועים של החדשנות בתחום המים יקדם פרויקטים בעלי ערך גבוה ויעודד חדשנות ומסחור של הפתרונות החדשים.