סגור
ועידת ישראל-יוון זיו שור - Israel-Greece Conference Ziv Shor
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
מנכ"ל JLL ישראל: הצורך בהפחתת הפליטות הוא גם הזדמנות נדל"נית

זיו שור אמר בוועידת ישראל יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון: "ערים אמנם התחייבו לקצץ בפליטות הפחמן ולהגיע לאפס פליטות, אך במציאות אנחנו לא זזים מהר מספיק"

"כשהסתכלתי על המשקיעים ואנשי העסקים שהגיעו לכאן מתחומים שונים כמו נדל"ן, תיירות ואנרגיה, הבנתי שהמחנה המשותף של כולם והנושא שהכי חשוב לדבר עליו בכנס קשור דווקא לאקלים ולהפחתת טביעת הרגל הפחמנית, מאחר והוא הפך למשמעותי עבור כולם. JLL, החברה שממנה אני מגיע, היא חברת ענק בינלאומית המעסיקה מעל ל-100 אלף עובדים ומשרתת מגוון גדול של לקוחות, אחד הדברים שאנחנו עושים כיום הוא ניטור וניתוח של דריסת הרגל הפחמנית בלמעלה מ-70 ערים ברחבי העולם". כך אמר היום (ד') זיו שור, מנכ"ל JLL ישראל בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון.
שור הוסיף ואמר: "המסקנה שלנו היא שהערים אמנם התחייבו לקצץ בפליטות הפחמן ולהגיע לאפס פליטות, אך במציאות אנחנו לא זזים מהר מספיק וזה מייצר לחץ גדול על כל הגורמים שלא בהכרח יודעים כיצד להתמודד עם ההתחייבות הזו וליישם אותה. דבר נוסף שמצאנו הוא שבניינים הם מרכיב עיקרי בנושא פליטות הפחמן. כדי להמחיש, בלונדון בניינים אחראים על 70% מפליטות גזי החממה וזה הופך לנושא משמעותי, מאחר וכולם רוצים לעמוד ביעדים שנקבעו. ביוון למשל, היעד ל-2030 הוא לצמצם את הפליטות ב-40%, בישראל היעד הוא להגיע לאפס פליטות עד ל-2050, ובקופנהגן ב-2025. ניתן לומר בהכללה שהממוצע הכלל עולמי עומד על 2030-2040".

1 צפייה בגלריה
ועידת כלכליסט ביוון ועידת כלכליסט ביוון זיו שור מנכ"ל JLL ישראל
ועידת כלכליסט ביוון ועידת כלכליסט ביוון זיו שור מנכ"ל JLL ישראל
זיו שור
(צילום: אלכס קולומויסקי)

שור המשיך והסביר בנוגע למשמעות על עולם הנדל"ן: "עד לאותן שנים, הבניינים החדשים לא יחליפו את הישנים. כשמסתכלים על 2050 אנחנו רואים ש-80% מהמבנים שקיימים היום יהיו קיימים גם בשנה זו. לכן כל היזמים שבונים עכשיו בנייה ירוקה בתקנים מחמירים כמו LEED לא יספיקו כדי לשנות את המצב. אנחנו גם רואים שתביעת הרגל הפחמנית היא גם נושא חשוב כי הנתונים בשטח לא תואמים את היעדים שהצבנו לעצמנו. ב-2025 עוד חברות, בעיקר תאגידי ענק, יחתמו על התחייבות לצמצום הפליטות, ומספרן יהיה גבוה יותר מכל החברות שחתמו לפני כן ביחד. זה אומר שתאגידים גדולים וחברות הייטק לא יגיעו לעבוד בבניינים שלא תואמים לאסטרטגיה שלהם. מצד אחד זה עומד לייצר לחצים מאוד גדולים בשווקים, ומצד שני זה מייצר הזדמנות עבור כל מי שנמצא בעסק הזה".
שור התייחס גם להיבטי אנרגיה: "המעבר לאנרגיה ירוקה, בין אם היא סולארית, רוח או אחרת יאפשר לנו להגיע ליעדים. העולם משתנה, הלקוחות שלנו משתנים, הערים משתנות, הן מתוכננות כך שאנשים יוכלו לנהל חיים שלמים במרחק של 15 דקות הליכה ממקום המגורים שלהם. אבל הדבר שחשוב להבין בכל ההקשר הזה הוא שזה מחייב מאמץ משותף של כל הגורמים הנוגעים בדבר, ומעל הכל יש את הטכנולוגיה, הנדל"ן הוא לא חזות הכל. אנחנו רואים שינוי בחומרי בנייה, איך להפחית בפסולת בנייה ולעשות שימוש חוזר בפסולת שכן נוצרת, ועוד".