סגור
אירוע Roadshow B to B
(טל אזולאי)

RoadShow Event
"חברות צעירות חייבות ללמוד לספר את הסיפור שלהן"

עשרות יזמים בתחילת דרכם נפגשו אתמול עם אנשי קרנות הון סיכון ומנטורים בכירים בהייטק הישראלי, באירוע ה-Roadshow של כלכליסט בשיתוף פועלים הייטק. "התחושה היא שהתעשייה כאן מתרחבת ליזמים מרקעים שונים, גילאים שונים ושווקים מאוד מגוונים"

עשרות יזמים ויזמיות מ־45 חברות סטארט־אפ צעירות, בשלבי סיד ופרה־סיד, השתתפו באירוע ה־Roadshow של "כלכליסט" בשיתוף פועלים הייטק, בהובלת בת שבע משה, ראש תחום הייטק בבנק. ביחד איתם הגיעו לאירוע שנערך אתמול (ב') עשרות רבות של משקיעים ומנטורים, שחלקם היו מובילי המאיצים בישראל — דוגמת איגנייט של אינטל, גוגל ואחרים.
3 צפייה בגלריה
מפגשים של מנטורים וסטארט־אפים אירוע הייטק פועלים Roadshow
מפגשים של מנטורים וסטארט־אפים אירוע הייטק פועלים Roadshow
מפגשים של יזמים ומנטורים
(צילום: אורן שלו)
בועז דן, מנהל מרכזי עסקים וצמיחה בבנק הפועלים, אמר באירוע: "אני שמח לראות כאן יזמים ומשקיעים שהגיעו לאירוע המיוחד שלנו, שנותן במה משמעותית לחברות בתחילת דרכן בהייטק. לישראל יש הישגים בזכות יצירתיות, יוזמה, גמישות ושותפות. חשיבות ההייטק ברורה לכולם. חלקה בתוצר משמעותי, ויש לה השפעה חיובית על החוסן הכלכלי של ישראל. הצמיחה של ההייטק דוחפת את המשק כולו, והבנק תומך ומשקיע משאבים בקידום התעשייה בעזרת יחידות מתוך הבנק, גם באזורים פריפריאליים; מימון חברות צמיחה; והשקעות בקרנות וחברות בתחום.
"אחת הפעילויות שלנו היא קידום חברות בשלבים מוקדמים באמצעות תוכניות האצה שונות. כחלק מהפעילות לקידום חברות צעירות התחלנו את האירוע הזה שאליו ניגשו כ־300 יזמים וחברות, ומתוכם נאלצנו לצערנו לבחור רק 45 — ואנו מפגישים אותם עם את הקרנות הטובות ביותר והמנטורים הכי טובים כדי שיתנו להם כלים לצמוח".
האירוע התקיים במגדלי הרצוג של משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, ובו נשא דברים גם חנן חביב, ראש מחלקת טכנולוגיה בפירמה.

בציפייה לליווי של קרנות

חשיבות האירוע גדולה מאוד בתקופה שבה מירב תשומת הלב ניתנת להשקעות בשלבים מאוחרים. לעומתן חברות צעירות, אשר צריכות לגייס את הכספים הראשונים שלהן, מקבלות מעט תשומת לב, ולעיתים קשה מאוד לחברות הללו לזכות בהשקעות חדשות.
בועז דן, בנק הפועלים: "יש חשיבות בקידום חברות בשלבים מוקדמים באמצעות תוכניות האצה. התמיכה חייבת להתקיים גם באזורים פריפריאליים"
לצד הקרנות שבחנו את המיזמים החדשים השתתפו בכנס גם שורה של מנטורים מובילים בתעשייה אשר חלקו מהידע שלהם.
בין המנטורים שהשתתפו ב־Roadshow היו צחי וויספלד מאינטל איגנייט, ליאור קרנכל מחברת מאנדיי.קום, הילה אוביל ברנר מטקסטארס, תומר נוטקין מבנק הפועלים, אורית שילה מגוגל ואחרים.
לדברי הילה אוביל ברנר "בעולם של היום, שנראה מעל גבי העיתון כאילו שסטארט־אפים רבים כל כך מצליחים לגייס בקלות — שוכחים כולם כי לאותם היזמים של פעם ראשונה קשה לפגוש הזדמנויות מדויקות, ויש להם שאלות ותהיות. יש מעט מאוד ארועים מדויקים כמו האירוע הזה.
3 צפייה בגלריה
מפגשים של מנטורים וסטארט־אפים אירוע הייטק פועלים Roadshow
מפגשים של מנטורים וסטארט־אפים אירוע הייטק פועלים Roadshow
יזמים ומנטורים. לתת כלים לצמוח
(צילום: אורן שלו)
"הייתי בהרבה ארועי מנטורים ומשקיעים, מנטור מדנס, וספיד דייטינג ואני גם עובדת עם מאות יזמים בארץ ובעולם אבל באירוע כזה נכון מבחינת המהות שלו והמסר שלו לא היייתי. רשימת הנוכחים היתה מרשימה ומגוונת האקוסיסטם הישראלי היה מיוצג במלא תפארתו. אבל יותר מזה, היזמים יצאו מאושרים ומלאים בתובנות ובהזדמנויות חדשות. שמחתי לקחת חלק באירוע וגם מצאתי יזמים מעניינים עבור התוכנית שלי".
משיחות עם יזמים במקום התחושה שעולה היא שרבים מהם מצפים לפתוח את המסע שיוביל אותם להשקעה הראשונה בליווי של מספר קרנות. מרבית היזמים שהגיעו לאירוע היו בשלבים הראשונים של הקמת החברה לכן העצות שנתנו להם שני היזמים הבכירים הדר צייטלין וטום ליבנה היו שוות לרבים מהם זהב.
ליבנה שהוא מבין מייסדי חברת ורביט מפתחת פלטפורמת תמלול אוטומטי — שגייסה לאחרונה לפי שווי של מעל מיליארד דולר, אמר לפני שעלה לבמה שחשוב לו מאוד לתת ליזמים חדשים את כל מה שהוא למד על גיוס כספים.
הילה אוביל ברנר, טקסטארס: "כשקוראים שסטארט־אפים רבים מגייסים בקלות, קל לשכוח כמה קשה ליזמים של פעם ראשונה לפגוש הזדמנויות"
לדברי דני כהן, שותף ב"ויולה ונצ'רס" האירוע היה מעניין והרעיונות שפגשנו היו טובים ומגוונים. יפה לראות שהיוזמות הישראלית מתרחבת לכל רוחב האוכלוסיה, יזמים מרקעים שונים, גילאים שונים ושווקים מאוד מגוונים. ביום אחד ראינו חברות שעוסקות בלוויינים, בסייבר, בפיתוח אפליקציות וגם, כמובן, ב־NFT. מה שכן, איכות ה־Storytelling של מרבית היזמים אינה מספיק טובה. חברות צעירות חייבות ללמוד לספר את הסיפור שלהן והנושא הזה חייב לקבל יותר תשומת לב גם באקסלרטורים, גם באקדמיה ובמיוחד כמקצוע חובה במערכת החינוך הישראלית".

בדרך להצלחות גדולות

לדברי יאיר שניר, מנכ"ל Dell Technologies Capital "פגשנו יזמיות ויזמים מבריקים שמנסים לייצר חדשנות מהפכנית בתחומי החלל, אנרגיה חלופית, מזון, תהליכי ייצור וכו׳. ללא ספק חלק מהחברות שהגיעו לכאן היום עשויות לשנות סדרי עולם בתחומן".

3 צפייה בגלריה
בת שבע משה
בת שבע משה
בת שבע משה
(צילום: דור מנואל)

בין המשקיעים שהשתתפו באירוע: מרב רותם נעמן מ־SOMV, ינאי אורון מורטקס, יניב גולן מלול ונצ'רס, גד חולדאי מפיטנגו, לירן גרינברג מ־Team 8, רותם אלעד מ־10D ורננה אשכנזי מגרוב ונצ'רס. נכח גם פאבל ליפשיץ מקרן הון הסיכון חץ, שאמר: "פגשנו כאן כמה סטארט־אפים מעניינים מאוד, שבהחלט יכולים להפוך ולהיות חברות גדולות ומצליחות בעתיד הקרוב".
לדברי קובי סמבורסקי, מייסד ושותף בקרן גלילות קפיטל: " כיף לראות כל כך הרבה יזמים מוכשרים ומעניינים. אני תמיד מופתע מהתעוזה והרעיונות של היזמים בכל התחומים. מהמפגשים היום רואים שההייטק הישראלי ממשיך להתרחב, אנחנו בדרך לבניית חברות גדולות כמעט בכל תחום של החיים הדיגיטליים והחיים בכלל".