סגור
וועידת לונדון פגישות בין היזמים למשקיעים פוטנציאליים בלונדון
פגישות בין היזמים למשקיעים פוטנציאליים בלונדון (צילום: אוראל כהן)

ועידת לונדון
נחשפו 21 סטארט־אפים חדשים שנוסדו על ידי חרדים

החברות נחשפו באירוע הצגת הסטארט־אפים של BizLabs 2023. המשקיע ליאו נואה: "זוהי הזדמנות לקבל השקעות עם מצפון חברתי"

אירוע הצגת הסטארט־אפים של BizLabs 2023 חשף קבוצה חדשה של 21 חברות צעירות שנוסדו על ידי חרדים מישראל, שהציגו את החברות שלהם בפני שותפים ומשקיעים בריטים פוטנציאליים. לאחר ההצגה ניתנה להם ההזדמנות להתחבר ישירות באמצעות פגישות אישיות ובהמשך גם בארוחת ערב שבה נכח ראש עיריית ירושלים משה ליאון לצד שותפים וחברים.
מטרת האירוע הייתה לספק את הכלים ולסייע לחברות סטארט־אפ שנוסדו על ידי חרדים לצמוח ולהתרחב. BizLabs היא תוכנית "אסקלטור" (scalerator) המיועדת לחברות מהקהילה החרדית הנמצאות בשלבים מתקדמים, ובמסגרתה מקבלים המשתתפים חלל עבודה בירושלים או בני ברק, גישה לפורום משקיעים, הדרכה מבכירים בתחום, גישה והנחיות מחברות בינלאומיות ושלל הזדמנויות לקשור קשרים.
החברות שהציגו עצמן באירוע בלונדון כוללות את leema.ai, חברת בריאות דיגיטלית לטיפולים בקנאביס שנוסדה על ידי דני רייס המכהן גם כמנכ"ל; פלטפורמת הטלתרפיה בדיבור Novotalk בהובלת אברהם שיינפלד וזוהר בארי; ו־MikvaTech Pool Purity, חברת קלינטק שבראשה עומדת המנכ"ל יונתן הלר שעוזרת לשמור על מים נקיים ובריאים במקווה.
"הקמנו את קמח משתי סיבות", אמר ליאו נואי, משקיע בריטי והמייסד של קרן קמח, בנאום הפתיחה של האירוע. קמח היא אחת המייסדות של תוכנית האקסלטור לצד עמותת האחים גלובל. "הסיבה הראשונה הייתה שהיה לנו ברור שהביצועים של חברי הקהילה החרדית לא היו טובים כפי שהם יכולים להיות בחברה הישראלית. והסיבה השנייה הייתה שבין שמדובר בימין ובין שבשמאל, יש היעדר סובלנות בין החלקים השונים של החברה... באותה הרוח הקמנו את קמח. כולם יכולים להיות סובלניים ולעשות את הדבר הנכון לטובת העם והמדינה שלהם".
עד כה השתתפו בתוכנית של BizLabs scalerator כ־45 חברות סטארט־אפ ממגוון תעשיות, כשהרוב (24%) פועלות בתעשיית הטכנולוגיה הרפואית. 89% מהחברות נותרו פעילות שנה לאחר השלמת התוכנית, והן מעסיקות יותר מ־200 עובדים.
הקהילה החרדית בישראל מהווה כ־13% מכלל האוכלוסייה במדינה, אך מייצגת רק 3% מאומת הסטארט־אפ. אף שיש יוזמות ממשלתיות ופרטיות המנסות להעלות את שיעור ההשתתפות הזה, הפער נותר רחב עבור קהילה שלפי ההערכות תייצג רבע מכלל האוכלוסייה עד 2050. "העסקים האלה נמצאים פה היום בדיוק מהסיבה הזו", הוסיף נואי. "זוהי הזדמנות לקבל השקעות עם מצפון חברתי שיעזרו לתמוך בכלכלה הישראלית וגם לשחרר את תקציב הרווחה של המדינה. לעתים נדירות יש לאנשים ההזדמנות לבצע תרומה משמעותית כל כך ולחולל שינוי בחברה הישראלית".
BizLabs נוסדה לפני חמש שנים על ידי קרן קמח ועמותת האחים גלובל. השותפים שלה בתעשייה כוללים את AWS, JVP, Fiverr, גוגל, פירמת עורכי הדין יגאל ארנון ושות' ואחרים.