סגור
הוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות - רועי אברהמי

הוועידה הלאומית לתשתיות
"יש לנו 60 סטארט-אפים שעובדים עם נמל אשדוד"

כך לדברי רועי אברהמי, מנהל מערך החדשנות של נמל אשדוד בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד. לדבריו, "נמל אשדוד נערכך להיות הנמל החכם ביותר בישראל עם מובילות טכנולוגית"

"נמל אשדוד הוא הנמל המשמעותי ביותר בישראל, זהו נמל ענק, אבל הוא חווה בימים אלה תחרות כבדה כי פתיחת צמד נמלים פרטיים יצרה אתגר משמעותי", כך לדברי רועי אברהמי, מנהל מערך החדשנות של נמל אשדוד בוועידה הלאומית לתשתיות סחר וחדשנות של כלכליסט בנמל אשדוד.
לדברי אברהמי: "חוקי המשחק של נמלי הים בישראל השתנו, אנו יודעים זאת, ולכן שינינו את האסטרטגיה שלנו. אנו כעת נערכים להיות הנמל החכם ביותר בישראל עם מובילות טכנולוגית וזה אומר שאנו מרוכזים במציאת טכנולוגיות שכבר קיימות בתחומים שונים ולעשות להם התאמה לתחום הימי. מעבר לכך אנו מבינים שיש שלושה דברים שאי אפשר לקחת מאיתנו, לא הסינים יכולים לקחת ולא ההודים: קודם כל יש לנו את התשתית. יש לנו 1,300 דונם שאנו יושבים עליהם. ומעבר לכך לנו יש ידע של שנים רבות בהפעלת נמלים.
"אנו מיוחדים כי אנו פורקים את כל סוגי המטענים, לא מטען בודד, כלומר בעולם יש נמלים שמתמחים בפריקת מטען ספציפי, למשל מכוניות או מכולות או תבואה. אנו פורקים הכול ויש לנו ידע בכל פלח שוק. ודבר שלישי - יש לנו גישה לאקוסיסטם הישראלי. אנו שחקן בינלאומי וכיום נקודות הכאב שלנו דומות לנמלים אחרים בעולם. אנו מבינים שנמל הוא דבר שלא רוצים לגור בו, אנו מבינים שלאיכות סביבה אין גבולות.
"כיצד זה עובד? המערכת שלנו היא מערכת למידה אינסופית. אנו מתחילים ברצפת היצור, עובדים עם עובדינו, שואלים אותם כיצד ניתן לשנות ולייעל את היום יום שלהם - ומשם אנו ממשיכים לאקוסיסטם הישראלי - לסטארט-אפים הישראלים אשר מגיעים ליחידת החדשנות שלנו, השלישית בעולם שעושה פעילות ימית כזאת. ואז אנו עושים בדיקת היתכנות לפיילוט טכנולוגי בליווי עובדי הנמל שלנו, זה החלק הכי משמעותי כי הסטארט-אפ פוגש את הלקוח הסופי. ואז או שהנמל קונה את המוצר או שהנמל הופך לשותף לעיצוב המוצר, כאן אנו מבינים היטב את הצרכים שלנו".
עוד ציין אברהמי: "המכרזים שעמם עבדנו הם מכרזים יחודיים לישראל, יש לנו שישים סטארט-אפים העובדים עמנו וארבעה סטארט-אפים שקנינו, כי אנו אתר בטא ייחודי בעולם הימי. אנו לקוח שקונה טכנולוגיה והנמל משקיע בעצמו בטכנולוגיות. ומעבר לכך אנו יודעים לחבר סטארט-אפים לנמלים אחרים בעולם, למשל בניו יורק ובניו ג'רזי שעמם אנו עובדים באמצעות שגרירות חדשנות שפתחנו. בשבוע הבא לדוגמה נטוס עם 12 סטארט-אפים ישראלים לנמל ברצלונה להציג את הטכנולוגיה הימית הישראלית. הנמל הוא מקטין סיכון מצוין להשקעות. מדובר בסטארט-אפים שיושבים אצלנו פיזית בנמל, שנבחנים על ידינו לעומק. לדוגמה במקרה של ENWIZE - הפתרון של ENWIZE הופך את תפעול ותחזוקת המנופים לפשוטים מאוד, מדובר במנופים נפוצים שאפשר גם לתקוף מרחוק".
"שיתוף הפעולה בין נמל אשדוד לבין אנוויז הוא בעל ערך רב. הנמל פועל תחת לחץ של ביקושים בכדי לעמוד בלוחות הזמנים, יחד עם זאת רשויות הנמל והצוות הניהולי הצליחו ליצור סביבה ייחודית ותומכת המאפשרת לאנוויז להטמיע את הפתרון שלהם ולבחון אותו בסביבה תפעולית בזמן אמת.
"בחינה של הפתרון בסביבת עבודה אמיתית, יחד עם כל האילוצים והביקושים, מאפשרת לתקף את היתכנות הפתרון של ENWIZE עבור התפעול והתחזוקה של ציוד בנמלי ים.
"ההטמעה בנמל הדגימה את היכולת להמיר בצורה דיגיטלית, שנים של ידע וניסיון של נהלים, לתוך מערכת תלת ממדית, אינטראקטיבית, בתמיכה מינימלית של הצוותים הטכניים בנמל.
"יתרה מזאת, זה אפשר להדגים שיפור משמעותי ביעילות – קיטון של 30% בזמן ההשבתה, תוך כדי ביצוע מדויק של המשימות וכן מניעה של תקלות בטיחות.
"הוכחת היכולת אפשרה לנמל אשדוד לתקף ולאמץ טכנולוגיות חדשות עם סיכון מינימלי, לבצע את ההתאמות הדרושות ולהבטיח שההטמעה בעתיד תהיה חלקה".