סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. הנה בא עוד גל גדול (צילום: AP)

דיווח: מטא נערכת לגל פיטורים נוסף, צוקרברג השהה תקצוב לכמה צוותים

שלושה חודשים לאחר שפיטרה 11 אלף עובדים, ביניהם בכירים ומהנדסים ותיקים, עננה גדולה של אי ודאות מרחפת מעל הבעלים של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, שהשהתה את השלמת התקצוב של צוותים בתחומים שונים. ההכרזה על הסבב החדש צפויה באמצע-סוף מרץ

מטא דחתה את החתימה על התקציב של מספר צוותים, בעודה מתכוננת לסבב נוסף של פיטורים, כך דיווח הפייננשל טיימס אתמול. ככל הנראה, ההכרזה על סבב הפיטורים החדש תתקיים לקראת סוף מרץ הקרוב, אז בוחנת החברה את תוצאות מבחני היעילות והאפקטיביות של הצוותים השונים.
בשבועות האחרונים שרר אי ודאות בחברה בנוגע לאופן חלוקת התקציבים ולמספר העובדים העתידי שלה, כך דיווח FT מפי שני עובדים של מטא המעודכנים בנושא. מוקדם יותר החודש הודיעה מטא כי היא מצפה שהוצאותיה ב-2023 תהיינה בין 89 ל-95 מיליארד דולר ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג כינה את השנה הנוכחית "שנת היעילות". בנוסף, אמר צוקרברג כי "ייתכן מאוד שבסוף 2023 מטא תהיה ארגון קטן יותר באופן משמעותי".
בנובמבר שעבר מטא פיטרה יותר מ-11 אלף עובדים – 13% מכוח העבודה שלה – לאחר שחברות טכנולוגיה גדולות אחרות, כמו אמזון ומיקרוסופט, הודיעו על פיטורי אלפי עובדים בשל ההאטה הכלכלית.