סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מבחנה ביומד
מבחנה ביומד (shutterstock)

שלוש שנים אחרי שנרכשה: 110 עובדי חברת הגנטיקה הישראלית אמנדו-ביו פוטרו בפתאומיות

ההודעה על הפיטורים נמסרה לעובדים בשיחה עם מנהלי החברה היפנית AnGes, שרכשה את אמנדו-ביו בשנת 2020 תמורת כ-250 מיליון דולר. אנג'ס סבלה בשנים האחרונות מקריסה חדה במניותיה בעקבות כשלון בפיתוח תרופה למחלת הקורונה

חברת אנג'ס AnGes היפנית מפטרת את עובדי חברת הטכנולוגיות המתקדמות לעריכת גנים, אמנדו-ביו הישראלית שאותה רכשה בכ-250 מיליון דולר בשנת 2020. ההודעה על הפיטורים המפתיעים נמסרה ל-110 עובדי החברה בשיחה עם מנהלי חברה היפנית. עשרה מעובדי החברה משרתים כעת במילואים בעזה. עתיד הטכנולוגיה של החברה הישראלית אינו ברור בשלב זה.
אנג'ס נסחרת בבורסה היפנית וסבלה בשנים האחרונות מקריסה חדה במניותיה בעקבות כשלון בפיתוח תרופה למחלת הקורונה. לאחר הרכישה ב-2020 דיווחה החברה היפנית שתמשיך לקיים את הפעילות העסקית של אמנדו-ביו באופן שוטף בכל המרכזים שלה בישראל וארצות הברית.
אמנדו-ביו EmendoBio היא חברת עריכת גנים CRISPR שמשתמשת בשתי פלטפורמות טכנולוגיות כדי לאפשר עריכת גנים מאוד מדויקת לכל אורך הגנום. היכולות של הפלטפורמות הטכנולוגיות OMNI, יחד עם מומחיות עמוקה ברפואה גנומית, הנדסת חלבונים ופיתוח תרופות, מעניקים לאמנדו-ביו יתרון ייחודי בטיפול בהתוויות בהמטולוגיה, אונקולוגיה, רפואת עיניים ותחומי מחלות אחרים.
AnGes היא חברת ביו פארמה שהוקמה ב-1999 ומתמקדת בפיתוח של תרופות מבוססות גנים. במרץ 2019 היא קיבלה אישור מותנה ומוגבל בזמן למוצר המוביל שלה, Collategene לטיפול בכיבים איסכמיים בגפיים התחתונות. בספטמבר 2019 אנג'ס התחילה את המסחור ביפן של התרופה. אנג'ס רכשה את אמנדו-ביו כדי להרחיב את היכולות שלה בטכנולוגיות של עריכת גנים בדצמבר 2020.
על פי IVC החברה גייסה 73 מיליון דולר עד רכישתה, כאשר בין משקיעי החברה קרן מדעי החיים אורבימד, משקיעים פרטיים וקרנות אחרות. גם הרוכשת של אמנדו-ביו היתה בין המשקיעות בחברה הישראלית ואף הובילה את הסבב האחרון לפני הרכישה. דוד ברעם מנכ״ל אמנדו מיום הקמתה ועד לאחרונה סרב להתייחס.
עד הרכישה החברה גייסה 61 מיליון דולר מקרנות כמו תאגיד התרופות היפני טקדה וקרן אורבימד. הגיוס האחרון, בעסקה שהובילה AnGes כמשקיעה כשנה קודם לכן, נעשה על פי שווי של 150 מיליון דולר (לפני הכסף).