נטפליקס נכנסת לעולם הפודקאסטים: הכריזה על שיתוף פעולה עם ספוטיפיי
ענקית הסטרימינג הודיעה כי בתחילת השנה הבאה תעלה לשירות 16 פודקאסטים שהופקו על ידי ספוטיפיי בנושאי ספורט, תרבות, בידור ופשע אמיתי, והתכנון הוא להעלות עוד תכנים בהמשך. העסקה ממחישה את הפופולריות הגוברת של פודקאסטים מצולמים. "הגבולות בין פודקאסט ותוכניות אירוח הולכים ומטשטשים", אמר באפריל מנכ"ל נטפליקס
נטפליקס מתרחבת לתחום הפודקאסטים. ענקית הסטרימינג הכריזה על שותפות עם ספוטיפיי במסגרתה יעלו לשירות בתחילת השנה הבאה פודקאסטים בנושאי ספורט, תרבות, בידור ופשע אמיתי. במקביל, עסקה מונעת העלאת פרקים מלאים של התוכניות ליוטיוב, שנחשבת לאחת המתחרות הגדולות של נטפליקס, והפכה לפלטפורמה מרכזית להפצת פודקאסטים.
לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", מדובר על 16 פודקאסטים שמופקים על ידי האולפנים של ספוטיפיי ו- The Ringer, חברת הפודקאסטים שהקים ביל סימונס ונרכשה על ידי ספוטיפיי ב-2020 עבור 250 מיליון דולר. שני פודקאסטים פופולריים של פשע אמיתי, "תיאוריות קונספירציה" ו"רוצחים סדרתיים" נכללים בעסקה. עם זאת, הפודקאסט הפופולרי ביותר כיום של ספוטיפיי Good Hang With Amy Poehler, לא נכלל בהסכם.
"פודקאסטים מצולים נמצאים במגמת עלייה, והשותפות שלנו עם ספוטיפיי מבטיחה שהגרסאות המלאות של התוכניות המובילות הללו יעלו בנטפליקס ובספוטיפיי", מסרה לורן סמית, סגנית נשיא בנטפליקס. "בכך יעמדו בפני היוצרים יותר אפשרויות בחירה ונפתחת הזדמנות הפצה חדשה לגמרי". מספוטיפיי נמסר כי העסקה מייצגת "פרק חדש בעולם הפודקאסטים".
העסקה יוצאת לדרך לנוכח הפופולריות הגדלה של פודקאסטים מצולמים. כך, לפי סקר שערכה לאחרונה חברת Cumulus Media, 72% מהמאזינים אמרו כי הם מעדיפים פודקאסט שגם מצולם. "הגבולות בין פודקאסט ותוכניות אירוח הולכים ומטשטשים", הודה מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס באפריל. "כיום יש הרבה יותר פודקאסטים שמצולמים".
החברות לא חשפו את התנאים של העסקה, כולל לכמה זמן היא תימשך. עם זאת, הן מסרו כי בהמשך יוסיפו עוד פודקאסטים מז'אנרים שונים. התכנים יעלו קודם לנפליקס בארה"ב ולאחר מכן יתרחבו גם לשווקים נוספים.
ספוטיפיי חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה גם עם חברת הבינה המלאכותית OpenAI, במסגרתו משתמשים יוכלו לקבל המלצות מוצאות אישית למוזיקה ולפודקאסטים בהתבסס על שיחה עם ChatGPT.































