סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
מבוכה לאפל: סטיב ווזניאק, המייסד המשותף, לא מבדיל בין אייפון 12 ל-13

לדברי סטיב ווזניאק, "אפילו התוכנה של המכשיר נראית אותו דבר. אני מודאג מהגודל שלו, אני רק רוצה מוצרים טובים שיעבדו לי". הביקורת של ווזניאק מצטרפת ללא מעט סוקרים שמצאו שהמכשיר החדש הוא בעיקר "העתק-הדבק" לאייפון 12 עם שיפורים קלים

"אני לא מצליח להבחין בין האייפון (13) החדש שלי לבין הישנים", כך אמר אמש (א') סטיב ווזניאק, המייסד המשותף של אפל ל-Yahoo Finance. "אפילו התוכנה של המכשיר נראית אותו הדבר להערכתי". הביקורת של ווזניאק מצטרפת ללא מעט סוקרים (גם בכלכליסט) שמצאו שהמכשיר החדש הוא בעיקר "העתק-הדבק" לאייפון 12 עם שיפורים קלים.

זהו אמנם במכשיר מצוין מבחינה אובייקטיבית, אך עבור מי שהוא בעליו של אייפון 12 או אפילו 11, לא מדובר בשיפור מהותי עם ערך מוסף ששווה את המחיר השערורייתי שאפל דורשת עליו.
2 צפייה בגלריה
סטיב ווזניאק מייסד משותף אפל
סטיב ווזניאק מייסד משותף אפל
סטיב ווזניאק, מייסד שותף של אפל
(צילום: AP)
חשוב להבין שבאפל מקפידים לשמור על חוויית שימוש ועיצוב דומים ככל שניתן בין דורות המכשירים. האידאולוגיה העיקרית של החברה היא לספק מוצרים מתקדמים, קלים ונוחים לשימוש. כך שאי אפשר לצפות לשינויים רדיקליים שיכולים לבלבל את הלקוחות. השינוי הקיצוני ביותר שהחברה ביצעה בשנים האחרונות היה שינוי שיטת הניווט בממשק המשתמש עם השקת האייפון X, כאשר היא עוברת משימוש בכפתורים לניווט מבוסס מחוות.
2 צפייה בגלריה
מימין אייפון 12 ו אייפון 13
מימין אייפון 12 ו אייפון 13
מימין: אייפון 12 ואייפון 13
(שאטרסטוק)
עבור ווזניאק מדובר במכשיר לא מרגש: "אני מודאג מהגודל שלו, אבל עוד לא למדתי אותו. אני רק רוצה מוצרים טובים שיעבדו לי".
ווזניאק יודע דבר או שניים על הנדסה. הוא היה המהנדס הגאון שתכנן את שני המחשבים הראשונים של אפל שהפכו אותה למפלצת הטכנולוגיה שהיא כיום. עם זאת הוא העדיף תמיד להישאר בצילו של סטיב ג'ובס ולא היסס לעזוב את החברה (עם מספר מכובד מאוד של מניות על שמו) כשהרגיש שמיצה את השלב הזה בחייו.
הוא גם דעתן ולא מהסס לומר את שעל ליבו - גם אם לא תמיד מדובר בשבחים לבייבי שלו. כך למשל לא היסס לגלות שהאייפון X הוא הטלפון הראשון של החברה שלא ירכוש, משום שהעדיף לשמור על האייפון 8 שלו. אבל דבריו הנוכחיים מצטרפים לחמרמורת הקלה שחוותה מניית אפל לאחר הדו"חות של השבוע שעבר. הירידה במחיר המשיכה גם בשישי האחרון, מה שנתן למיקרוסופט הזדמנות לעקוף את אפל כחברת הטכנולוגיה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר כיום, כ-2.49 טריליון דולר לעומת 2.48 טריליון של אפל.