סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יוניקורן בסטייל: איל מקיאג' גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

חברת הקוסמטיקה הניו-יורקית שנרכשה ב-2017 על ידי האחים הישראלים אורן ושירן הולצמן הכניסה ב-2021 יותר מ-260 מיליון דולר ונחשבת היום למותג האונליין הגדול ביותר בארה"ב בתחום הביוטי. זאת, הודות לטכנולוגייית AI שמחברת בין הצרכנים למוצרים. את הסבב הובילו פידליטי ופרנקלין טמפלטון המוסדיות

קרן L Catterton והיזם אורן הולצמן, בעל השליטה במותג הקוסמטיקה המוביל IL MAKIAGE (לצד אחותו שירן) מאז 2017, מכרו למוסדיים אמריקאיים מניות בסך 130 מיליון דולר. ODDITY, החברה-האם של IL MAKIAGE, הודיעה כי הסבב בעסקה בוצע לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.
את סבב ההשקעה הובילו פידליטי ו-Franklin Templeton, לצד המשקיע בתחום הטכנולוגי, תומאס טול. 90% מהכנסות איל מקיאג' מגיעות מהאונליין, ויש לה מעל 25 מיליון משתמשים, רובם בארה"ב, שוק אשר מהווה למעלה מ- 75% מהכנסות החברה. לאחרונה התרחבה החברה לאנגליה וגרמניה.
IL MAKIAGE הוקמה בניו יורק בשנת 1972 על ידי אילנה הרכבי. ב-2018, לאחר שנרכשה על ידי האחים הישראלים לבית הולצמן, התרחבה הרשת לארה"ב וכיום היא פועלת שם כחברת אונליין צומחת שמפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לחיבור בין צרכנים למוצרי ביוטי בהתאמה אישית. החברה מדווחת כי בתוך שלוש שנים מאז הושקה בארה"ב היא צברה עשרות מיליוני משתמשים בפלטפורמה המקוונת.
1 צפייה בגלריה
איל מיקאיג'
איל מיקאיג'
מימין: ד"ר בועז פרייס, שירן הולצמן, אראל ניב ואורן הולצמן, צוות איל מקיאג'
(צילום: איל מקיאג')
בנוסף, על פי דיווחי החברה, זו השנה השלישית ברציפות שהיא צומחת בקצב מואץ של למעלה מ-100% בשנה וההכנסות שלה בשנת 2021 הסתכמו יותר מ-260 מיליון דולר - מה שהופך אותה, על פי הצהרתה, למותג האונליין הכי גדול בתעשיית הביוטי בארה"ב. המותג השני של החברה-האם של איל מקיאג', SpoiledChild, צפוי להיות מושק בפברואר 2022, גם כן בפלטפורמת האונליין.