סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
רובוט של יונדאי
רובוט של יונדאי (צילום: AP/Abbie Parr)

"דואגים לביטחון התעסוקתי שלנו": עובדי יונדאי בדרום קוריאה שובתים בגלל הרובוטים

87% מ-40 אלף העובדים המאוגדים תמכו בשביתה, ודורשים מעורבות בשילוב AI ואוטומציה במפעלים. יונדאי מתכננת לייצר 30 אלף רובוטי אטלס עד 2028, אך בארגון העובדים מזהירים: “לא תותר כניסת רובוט אחד למקום העבודה” בלי הסכם. במקביל הם דורשים בונוס של 30% מהרווח הנקי, העלאות שכר והעלאת גיל הפרישה ל-65

עובדי יונדאי בקוריאה הדרומית החליטו אתמול (ד') להשבית את מפעלי החברה במדינה, בעקבות החלטת יצרנית הרכב לשלב רובוטים דמויי אדם בהליך הייצור שלה. לפי דיווח של הפייננשל טיימס, 87% מ-40 אלף עובדי החברה המאוגדים הצביעו בעד השביתה.
העובדים דורשים מעורבות גדולה יותר באופן שבו יונדאי משלבת AI ואוטומציה במפעליה. זאת, לאחר שהחברה הודיעה שתשלב את הרובוט דמוי האדם אטלס, של חברת בוסטון דיינמיקס, במפעלים בארה"ב. "אנחנו דואגים לביטחון התעסוקתי שלנו בגלל הרובוטים", אמר לפייננשל טיימס עובד יונדאי. "דיווחים בחדשות וסרטונים שמראים שרובוטים הופכים למיומנים יותר מדאיגים עובדים לגבי העתיד שלהם".
בנוסף, איגוד העובדים דורש בונוס בגובה 30% מהרווח הנקי של יונדאי שיושלם לכל 73 אלף עובדי החברה (כ-27.2 אלף דולר לעובד), העלאה של גיל הפרישה מ-60 ל-65 והעלאות שכר.
בינואר, בתערוכת CES בלאס וגאס, חשפה יונדאי תוכנית שאפתנית לייצר 30 אלף רובוטי אטלס ולשלב אותם במפעל הרכבים החשמליים שלה בג'ורג'יה עד 2028. בחברה אמרו שהרובוטים יעסקו במשימות חזרתיות או מסוכנות מאוד שבני אדם מעדיפים להימנע מהן, אך ארגון העובדים הבהיר אז שבלי הסכם "לא תותר כניסת רובוט אחד למקום העבודה".
מיונדאי נמסר בתגובה: "יונדאי תעשה את המירב על מנת לקיים דיון כן עם ארגון העובדים".