סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה
ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה במפגש עם עיתונאים (צילום: שי סלינס)

"עובדינו בישראל צריכים להבין שאין שום סיכוי שיאבדו את התמיכה שלנו"

כך אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ״ל אנבידיה, באירוע שאלות ותשובות עם עיתונאים במסגרת כנס GTC שנערך בסן חוזה בקליפורניה. לדבריו, "יש לי 3,300 עובדים בישראל. יש לי כמעט 100 עובדים בעזה ובגדה המערבית - וליבנו עם כולם". על ChatGTP אמר: "זו אחת מפריצות הדרך המדעיות הגדולות ביותר אי פעם"

"יש לי 3,300 עובדים בישראל. כמעט 100 עובדים בעזה ובגדה המערבית - וליבנו עם כולכם. הדבר הכי חשוב הוא להישאר בטוחים, וכל מה שאנחנו יכולים לעשות כחברה כדי לתמוך בהם, אנחנו מנסים לעשות", כך אמר מייסד ומנכ"ל אנבידיה ג׳נסן הואנג (Jensen Huang) באירוע שאלות ותשובות עם עיתונאים במסגרת כנס GTC שנערך בסן חוזה בקליפורניה.
"ישראל היא אחד הבתים הגדולים של אנבידיה מבחינת יחס לאוכלוסיה. ישראל היא גם ביתם של כמה מהמהנדסים המוכשרים ביותר שלנו. ההשקעות החשובות ביותר שלנו, כמו NVSwitch, הגיעה מישראל", אמר הואנג.
"מה שהצגתי בכנס, שהוא הלב והנשמה של המעבד בלקוול, הגיע מישראל. אנחנו נמשיך להשקיע הרבה בישראל, כל האזור הזה מאוד חשוב לי. אנחנו גם תומכים בכל העובדים הפלסטינים שלנו בגדה המערבית, ואנחנו דואגים להם ודואגים למשפחותיהם. אין שום סיכון שהם יאבדו את התמיכה שלנו. העובדים צריכים לדעת שהחברה תומכת בהם", הוסיף הואנג.
"כדי שעובד יעשה את העבודה הטובה שלו, אתה צריך לדעת שהבסיס שלך חזק ואנבידיה היא חברה חזקה. הבסיס שלנו חזק ויש לנו תמיכה חד-משמעית בעובדים שלנו שם. אנחנו הולכים להשקיע בישראל ולתמוך בהם במאה אחוז, וזה לא משנה מה הרקע שלהם, אנחנו שם בשבילם", כך לפי המנכ"ל.

2 צפייה בגלריה
משרדי אנבידיה סן חוזה
משרדי אנבידיה סן חוזה
משרדי אנבידיה בסן חוזה
(שי סלינס)

ברבעון האחרון של 2023 אנבידיה הציגה הכנסות של 22.1 מיליארד דולר – פי 3.6 בהשוואה להכנסות של 6 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2022. בסיכום 2023 אנבידיה הציגה הכנסות של כמעט 61 מיליארד דולר, יותר מפי 2 בהשוואה להכנסות ב־2022, שהסתכמו בכ־27 מיליארד דולר. במסגרת הדיווח של החברה התברר שהכנסותיה מפעילות התקשורת עומדת על כ-13 מיליארד דולר. פעילות זו מבוססת רובה ככולה על הרכישה של מלאנוקס ב-2019.
הואנג התייחס במהלך האירוע למוצרים שהציגה החברה במהלך הכנס ואמר: "באירוע המרכזי שלנו הצגתי מספר דברים. הראשון הוא שהתעשייה שלנו עוברת שני מעברים בו-זמנית. המעבר הראשון הוא איך המחשב בנוי, ואיך המחשב בנוי ממחשוב למטרות כלליות למיחשוב מואץ. והשני הוא מה זה יכול לעשות".
"במקרה של AI גנרטיבי, זה עושה דבר אחד. זה מעבד דבר אחד עבור אדם אחד וזה ייצור בינה מלאכותית. כשאתה מקיים אינטראקציה עם ChatGPT, יש בינה מלאכותית מהפכנית, וכשאתה מקיים אינטראקציה עם ChatGPT, זה יוצר אסימונים (tokens). וזה יוצר נקודות שהופכות למילים, תמונות, צלילים, חלבונים, כימיקלים, מכונות מונפשות ממוחשבות ורובוטים המנפישים מכונה אינם שונים מדיבור".

2 צפייה בגלריה
אנבידיה כנס gtc 2024
אנבידיה כנס gtc 2024
אנבידיה, כנס GTC 2024
(שי סלינס)

"ולכן היכולות האלה, מחוללי האסימונים האלה, הן קטגוריה חדשה לגמרי, תעשייה חדשה. לכן אנחנו אומרים שיש מהפכה תעשייתית שמתרחשת כי היא חדשה. והתעשייה החדשה הזו יוצרת את החדרים האלה, הבניינים האלה, אני קורא להם מפעלי בינה מלאכותית כי זה הכי הגיוני", הוסיף.
"אין שום דבר קל ב-ChatGPT", אמר הואנג. "זו אחת מפריצות הדרך המדעיות הגדולות ביותר אי פעם, והתוכנה הזו מאוד-מאוד גדולה והיא הולכת וגדלה. והסיבה לכך היא כי יש כל כך הרבה דברים שונים שאתה רוצה ללמוד היום. הוא לומד ממילים ודימויים. יותר ויותר זה למידה בסרטונים. זה הולך ללמוד על למידת חיזוק. המודל הולך ללמוד על למידת חיזוק, כלומר לדבר אחד עם השני. זה ילמד דרך ויכוח אחד עם השני כמו AlphaGo. זה הולך ללמוד בהרבה דרכים שונות. וכך הדגמים הללו הולכים ומשתכללים עם הזמן".