סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ג'נסן הואנג מייסד ו מנכ"ל אנבידיה
ג'נסן הואנג מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום: אנבידיה)

אנבידיה מציגה: רובוט דמוי אדם, הרחבת השת"פ עם אפל והדור הבא של המחשוב

מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג פתח את הכנס הבינלאומי (GTC) של ענקית הטכנולוגיה בסן חוזה שבקליפורניה עם הצגת החידושים האחרונים בתחום ה-AI. הכנס שמרכז עשרות אלפי מתכנתים, בכירים בהייטק העולמי והישראלי ומאות עיתונאים מתקיים על רקע זינוק של מעל ל-80% בשווי מניית החברה מה שהביא אותה לשווי שוק של 2.2 טריליון דולר. הואנג: "בינה מלאכותית יוצרת היא הטכנולוגיה המגדירה את זמננו״

כנס הבינה המלאכותית של NVIDIA ה-GTC נפתח הלילה באופן רשמי על ידי ההכרזה של מנכ״ל החברה ג׳נסן הואנג עם שורה של חידושים טכנולוגים. הואנג, הציג פריצות דרך טכנולוגיות ומוצרים חדשים שפותחו על-ידי צוותי החברה מסביב לעולם, לרבות במרכז הפיתוח הישראלי המונה למעלה מ-3,500 עובדות ועובדים. הכנס שמרכז עשרות אלפים בסן חוזה, מאות משתתפים אונליין לרבות בכירים בהייטק העולמי והישראלי - מתקיים על רקע זינוק של מעל ל-80% בשווי מניית החברה מתחילת השנה שהביא אותה לשווי שוק של 2.2 טריליון דולר.
הואנג התקבל בפתיחת הכנס כמו כוכב רוק והבהיר: "זה לא קונצרט, הגעתם לכנס מפתחים. נדבר פה על מדע, אלגוריתמים, מתמטיקה".
אלו החידושים העיקריים שהציגה החברה:
ההכרזה המשמעותית ביותר של אנבידיה היא ארכיטקטורת המחשוב NVIDIA Blackwell שאמורה להניע את עידן המחשוב הבא, והציגה את טכנולוגיות התקשורת NVIDIA Quantum-X800 ו-Spectrum-X800 שפותחו בישראל. המעבד החדש Blackwell GPUs, בשילוב טכנולוגיית NVLink, מאפשרים את פיתוחם של מודלי בינה מלאכותית עם טריליוני פרמטרים.
"במשך שלושה עשורים הובלנו את פיתוח יכולות המחשוב המואץ, במטרה להניע פריצות דרך כמו למידה עמוקה ובינה מלאכותית", אמר הואנג. "בינה מלאכותית יוצרת היא הטכנולוגיה המגדירה את זמננו. מעבדי ה-Blackwell הם המנוע שמניע את המהפכה התעשייתית הזו. בעבודה משותפת עם הארגונים הדינמיים ביותר בעולם, נממש את ההבטחה של הבינה המלאכותית בכל תעשייה". הארכיטקטורה החדשה נקראת על שמו של דייויד הרולד בלאקוול, מתמטיקאי שהתמחה בתאוריית המשחקים ובסטטיסטיקה, והיה לאפרו-אמריקאי הראשון שנבחר לאקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב.

3 צפייה בגלריה
אנבידיה רובוט דמוי אדם
אנבידיה רובוט דמוי אדם
אנבידיה רובוט דמוי אדם
(אנבידיה)

לפי החברה, מוצרים המבוססים על פלטפורמת Blackwell יהיו זמינים מאוחר יותר השנה ממגוון שותפים. חברות הענן AWS, Google Cloud, Microsoft Azure ו-Oracle Cloud Infrastructure, יהיו בין הראשונות להציע את שבבי בלאקוול, כמו גם שותפות הענן של אנבידיה Applied Digital, CoreWeave, Crusoe, IBM Cloud ו-Lambada.

3 צפייה בגלריה
מנכ"ל nvidia אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את ה מעבד ה חדש של החברה Blackwell
מנכ"ל nvidia אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את ה מעבד ה חדש של החברה Blackwell
מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג מציג את Blackwell - המעבד החדש של החברה
(צילום: שי סלינס)

בנוסף הכריז הואנג על ממשקי גישה דרך הענן (API) לפלטפורמת Earth-2 – "תאום דיגיטלי" המסוגל לבצע ויזואליזציה וסימולציה של אקלים כדור הארץ בקנה מידה חסר תקדים, שישמש להאצת המחקר בתחום שינוי האקלים, וההתמודדות עם הנזקים הכלכליים של אירועי מזג אוויר קיצוני הנאמדים ב-140 מיליארד דולר בשנה.
המנכ״ל הואנג הציג גם חידושים שונים בתחום חיזוי מזג האוויר. הפלטפורמה של NVIDIA צפויה לאפשר לצוותים מסביב לעולם לעבוד במשותף ובזמן אמת על יישומים ומשימות ליצירת סימולציות תלת-מימדיות בתקן OpenUSD (Universal Scene Description). בין היתר ישמשו המודלים הללו את רשות מזג האוויר של טייוואן בחיזוי מדויק של אתרי פגיעת סופות טייפון הגורמות להרוגים מדי שנה.
חברת מזג האוויר (The Weather Company), מובילה עולמית באיסוף וניתוח נתוני מזג אוויר וגיבוש תחזיות ותובנות, מתכננת לשלב את כלי הניתוח המטאורולוגיים שלה ב-Omniverse, ולראשונה לאפשר ללקוחותיה להבין לעומק, ולהמחיש את ההשפעות של אירועי מזג אוויר קיצוני.
.
״המיקרו-שירותים של בינה מלאכותית, שנבנו ביחד עם השותפים שלנו, הם אבני הבניין שיאפשרו לעסקים בכל תעשייה להפוך לחברות בינה מלאכותית״
"אסונות אקלים הפכו לשכיחים – אירועי בצורת היסטוריים, הוריקנים קטסטרופליים ושיטפונות שהיו מגיעים פעם בדור, מופיעים כיום בחדשות בתדירות מדאיגה", אמר הואנג. "ממשקי הגישה בענן של Earth-2 שואפים לעזור לנו להתכונן טוב יותר, ולעודד אותנו לפעול כדי למתן מזג אוויר קיצוני".
עוד חשף הואנג כי API חדש של פלטפורמת Omniverse Cloud יאפשר למפתחים להזרים תאומים דיגיטליים אינטראקטיביים ומבוססי OpenUSD ישירות למשקפי המציאות המרחבית מבית אפל, Vision Pro.
בדמו שהציג הואנג ב-GTC, הציגה אנבידיה תאום דיגיטלי אינטראקטיבי ומדויק פיזיקלית של רכב, שהוזרם במלואו וברזולוציה גבוהה למסך ה-Apple Vision Pro. בדמו, הוצג מעצב החובש את ה-Vision Pro ומבצע שימוש באפליקציית Car Configurator שפותחה על ידי סטודיו ה-CGI, Katana, על גבי פלטפורמת Omniverse.

3 צפייה בגלריה
אנבידיה אפל ויז׳ן פרו
אנבידיה אפל ויז׳ן פרו
חלק מהדמו של אנבידיה לאפל ויז׳ן פרו
(אנבידיה)

עוד בכנס הכריזה NVIDIA על הרחבת הגישה ל-Omniverse דרך הענן (Omniverse Cloud), באמצעות ממשקי API חדשים שיאפשרו למפתחים לשלב ביעילות את היכולות הטכנולוגיות של Omniverse ישירות לתוך יישומים עיצוב ואוטומציה. כך הם יוכלו לייצר תאומים דיגיטליים או סימולציות כדי לבצע בדיקות למערכות אוטונומיות כמו רובוטים או מכוניות, או לתכנן אתרים תעשייתיים.
בנוסף אנבידיה הכריזה על עשרות מיקרו-שירותים (microservices) של בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) שיאפשרו לעסקים לפתח ולהריץ אפליקציות על הפלטפורמות שלהם תוך שמירה על בעלות ושליטה מלאות על הקניין הרוחני שלהם. ״פלטפורמות עסקיות מבוססות יושבות על מכרה זהב של דאטה שניתן להפוך ל-Generative AI Copilots״, אמר הואנג. ״המיקרו-שירותים של בינה מלאכותית, שנבנו ביחד עם השותפים שלנו, הם אבני הבניין שיאפשרו לעסקים בכל תעשייה להפוך לחברות בינה מלאכותית״.