סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסדי Grip ליאור יערי אלון שנקלר עידן פסט

חברת הסייבר גריפ סקיוריטי גייסה 41 מיליון דולר. "נכפיל את כוח האדם"

החברה שהקימו ליאור יערי, אלון שנקלר ועידן פאסט גייסה עד כה 66 מיליון דולר. במהלך השנה החולפת היא הזניקה את הכנסותיה ב-400% ובכוונתה להכפיל את מצבת כוח האדם בתקופה הקרובה. "ב-2021 עם הכנסות כמו שלנו חברות הפכו ליוניקורן"

חברת הסייבר גריפ סקיוריטי (Grip Security) גייסה 41 מיליון דולר. מדובר בסבב B של החברה שמביא את סך גיוסיה ל-66 מיליון דולר. את הגיוס הנוכחי הובילה קרן third point ventures של המשקיע האקטיביסט דניאל לואב, שהקים פעילות רשמית בישראל לפני כשנה וגריפ זו ההשקעה החדשה הראשונה של הקרן מאז תחילת פעילותה כאן.
הפתרון של גריפ נועד לניהול שימוש העובדים בארגונים באפליקציות SAAS על מנת למנוע אובדן שליטה על כמות המשתמשים ואופן השימוש, כמו גם את חשיפת מאגרי המידע הארגוניים לתקיפות. כיום יש יותר מ-75 אלף אפליקציות SAAS בשוק, בהן נאגר מידע רב מצד אחד ומצד שני מספר ההרשאות הכוללות גישה לאפליקציות אלה גדל בצורה דרמטית.
הפלטפורמה של גריפ מזהה יישומים, חשבונות פעילים וגם חשבונות רדומים בעלי גישה לא מפוקחת ומתמשכת, ונותנת לצוותי אבטחת המידע הארגוניים כלי שמגן על השימוש. לפי גריפ, לכל מחלקה בארגון יש כיום כ-30 אפליקציות שונות שמשמשות אותו בעבודה וארגון ממוצע מגדיל את מספר האפליקציות ב-25% מדי שנה. אתגר הסייבר בתחום הזה לא נובע בהכרח מחולשות באפליקציות עצמן, אלא גם משימוש של העובדים שלעתים משתמשים בסיסמה חלשה.
גריפ הוקמה על ידי ליאור יערי המשמש כמנכ"ל, סמנכ"ל הפיתוח אלון שנקלר וסמנכ"ל הטכנולוגיות עידן פאסט, שהכירו במהלך שירותם הצבאי ביחידות 81 ו-8200. היא מעסיקה היום 75 עובדים במשרדיה בתל אביב ובבוסטון. לפי החברה, בשנה האחרונה זינקו הכנסותיה ב-400% - כלומר פי שלושה - ויש לה עשרות לקוחות מתעשיות שונות. "השנה כבר הגענו להכנסות של מיליוני דולרים ובשנה הבאה הן תהיינה בעשרות מיליוני דולרים", אומר יערי ל"כלכליסט". לדבריו הכסף ישמש להגדלת החברה, כשהשאיפה היא להכפיל את כוח האדם ל-150 עובדים בתוך כשנה וחצי.
לדברי יערי הגיוס היה מהיר, אך לא קל. "תמיד קשה לגייס כסף, זה אף פעם לא הולך בקלות, אבל גייסנו בתוך כמה שבועות בלבד. מה שהשתנה בעיקר לעומת 2021 זה המטריקות - יש חברות שגייסו בעבר לפי שווי יוניקורן עם הכנסות שלנו. המשקיעים 'הסתכלו לנו בשיניים': דיברו עם כל הלקוחות ועם כל השותפים. הרגשנו שהם רוצים לוודא שאפשר יהיה לצמוח בקצב כזה גם בשנים הקרובות ושזה לא חד פעמי והיה גם אלמנט של ווידוא שהלקוחות אכן קיימים ומשלמים בעקבות אירועי ההונאות באחרונה כמו למשל בג'ונקו ובווסטו".
בגיוס השתתפו גם קרן YL ונצ'רס של יואב לייטרסדורף שהובילה את סבב הסיד של גריפ ואינטל קפיטל שהובילה את סבב A. שני הסבבים נערכו כמעט בצמוד להקמתה של גריפ ב-2021. משקיעה נוספת בסבב זה היא קבוצת ההשקעות THE SYNDICATE GROUP. בגריפ לא מוסרים את השווי בגיוס, אך על פי הערכות מדובר בקפיצה משמעותית לעומת הסבב הקודם ל-200-400 מיליון דולר. בעקבות הגיוס, ספיר הרוש, שמנהלת את הפעילות הישראלית של Third Point Ventures, תצטרף לדירקטוריון החברה.