סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
גוגל מאפשרת לשחק במשחקים דרך הענן ישירות מתוצאות החיפוש

גולשים הבחינו כי ענקית החיפוש בוחנת אפשרות לחפש אחר משחקים ברשת ולהתחיל לשחק בהם בלחיצת כפתור. החברה הציעה קישורים לשירותי הגיימינג בענן של מיקרוסופט, אמזון, אנבידיה ושל גוגל עצמה. לא ברור מתי הפיצ'ר יושק לקהל הרחב, אם בכלל

גיימינג דרך שירותי ענן עדיין איננו נגיש, מהיר ופשוט. אולם בסוף השבוע נחשף כי גוגל בוחנת אפשרות חדשה, שתוכל להעניק גישה קלה למשחקים, בדומה לחיפוש מוזיקה וסרטים כיום: גולשים דיווחו כי בלחיצת כפתור ניתן להתחיל לשחק במשחקים מסוימים דרך דף תוצאות החיפוש של גוגל.
הניסוי אינו מוגבל רק ל"סטאדיה" (Stadia), שירות הגיימינג בענן של גוגל. קיימים קישורים גם לשירותי הגיימינג בענן של אמזון, אנבידיה ומיקרוסופט. עם זאת, החוויה עדיין איננה נטולת-חיכוכים: עליכם להיות מחוברים לחשבון משתמש המקושר לאחד משירותי הענן הללו, כפי שעליכם להיות מחוברים לחשבון הנטפליקס שלכם על מנת לצפות בסדרה ישירות מהחיפוש בגוגל.
שירותי גיימינג מבוסס ענן נועדו לפתור את הצורך בחומרה יקרה כדי להריץ משחקים חדשים ותובעניים, הדורשים לרוב מעבד גרפי חזק כדי ששחקנים יוכלו ליהנות ממשחקים ברזולוציה גבוהה ובקצב פריימים מהיר. שירותי הענן מבצעים את כל העיבוד הגרפי בחוות שרתים מרוחקת, ומזרימים את המשחק דרך האינטרנט אל המסך. הבעיה העיקרית בטכנולוגיה כיום היא שיהוי - העיכוב בין הלחיצה על כפתור בשלט ובין הזמן שהדמות מגיבה לפקודה על המסך.
לא ברור כרגע האם ענקית החיפוש מתכננת להשיק בשלב מסוים את האפשרות הזו לכלל ציבור הגולשים. לאחרונה דווח כי גוגל מסיטה משאבים ותשומת לב הרחק מ"סטאדיה", אולם נדמה כי זו הוכחה לכך ששירות הגיימינג בענן של החברה לא הולך לשום מקום בשלב זה. ייתכן כי האפשרות הזו - הרצת משחקים תוך שניות בודדות - תהפוך לסתם עוד בורג במקור ההכנסות האמיתי והחשוב ביותר של גוגל: מנוע החיפוש.