סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
מנכ"ל מיקרוסופט מכר מחצית ממניותיו בחברה תמורת יותר מ-285 מיליון דולר

סאטיה נאדלה שנכנס לתפקיד ב-2014 והפך את החברה לאחת מבעלות השווי הגבוה בעולם, מכר במשך יומיים 838,584 מניות מתוך 1.7 מיליון שהיו בידו. על פי ההערכות, המהלך נעשה כדי לחמוק ממס עתידי

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, מכר בשבוע שעבר כמחצית מהמניות שלו בחברה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל ובהתבסס על מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע האמריקאית (SEC). מהמסמכים עולה כי נאדלה מכר במשך יומיים 838,584 מניות מתוך 1.7 מיליון מניות שהיו בידו וכי העסקה הכניסה לו יותר מ-285 מיליון דולר. לפי הדיווחים, זו מכירת המניות הגדולה ביותר עד כה מצידו של נאדלה. "סאטיה מכר בסביבת 840 אלף מניות מהאחזקות שלו במיקרוסופט במסגרת תכנון פיננסי אישי שלו ומסיבות של גיוון", מסר דובר מיקרוסופט. "הוא מחוייב להצלחה המתמשכת של החברה והאחזקות שלו גבוהות במידה משמעותית מדרישות האחזקה שנקבעו על ידי הדירקטוריון של מיקרוסופט".
לפי האנליסטים, ייתכן שהמהלך קשור לכך שבמדינת וושינגטון השיתו מס של 7% על רווחי הון, שייכנס לתוקף החל מינואר הקרוב ויחול על רווחים של מעל 250 אלף דולר בשנה. מאז שנכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2014, נאדלה עזר לשפר את רווחי החברה והפך אותה לאחת מהחברות בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם הודות להתמקדות שלו בחטיבות הענן ומכירות לארגונים גדולים. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד כיום על 2.53 טריליון דולר, עלייה של כ-780% מאז מונה לתפקיד.
1 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט. הביא את החברה לשווי של 2.53 טריליון דולר
(צילום: מיקרוסופט)
לפי בן סילברמן מ-InsiderScore, הצעד של נאדלה דומה למכירת המניות שביצע לאחרונה אלון מאסק. מנכ"ל טסלה פנה לעוקבים אחריו בטוויטר בשאלה האם למכור 10% ממניות טסלה שבבעלותו וגם במקרה זה ההערכה הייתה כי הוא עשה זאת על מנת להתחמק מתשלום מס גבוה. "יש הרבה חסכונות בקרב עשירי העל, במובן של ניסיון לא לפגוע במניה בזמן שהם מנצלים את המצב בשוק ופועלים לפני השינויים במערכת המס", סיכם סילברמן.