סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מייסד ומנכ"ל nsKnox אלון כהן
מייסד ומנכ"ל nsKnox, אלון כהן (צילום: לירון ויסמן)

חברת nsKnox של מייסד סייברארק גייסה 17 מיליון דולר

לצד המשקיעים הקיימים, בגיוס הנוכחי לקחו חלק שני משקיעים חדשים: קרן ההשקעות האמריקאית Link Ventures וזרוע ההשקעות של חברת הביטוח הראל. סך ההשקעות בחברה עד היום עומד על 35.6 מיליון דולר. אלון כהן, מנכ"ל ומייסד החברה: "המשבר מדאיג וכואב, אבל לחברות הטובות הוא בריא"

חברת הסייבר הישראלית nsKnox, שהקים מייסד סייברארק אלון כהן, גייסה 17 מיליון דולר בסבב A.
סך ההשקעות בחברה עד היום עומד על 35.6 מיליון דולר. בגיוס הנוכחי לקחו חלק שני משקיעים חדשים: קרן ההשקעות האמריקאית Link Ventures, המתמחה בחברות טכנולוגיה ואינטרנט, וזרוע ההשקעות של חברת הביטוח הראל. זאת, יחד עם המשקיעים הקיימים, ביניהם M12 - קרן ההשקעות של מיקרוסופט, קרן ההשקעות ויולה ואלון כהן, מייסד ומנכ״ל החברה.
החברה הוקמה ב-2016 בידי אלון כהן, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייברארק לשעבר. המוצר של nsKnox מספק לארגונים תהליך העברת כספים מאובטח, שנועד להתמודד עם ניסיונות הונאה וגניבה. הוא מאפשר לאתר גם מהלכים פנימיים כמעילה בכספים, וגם פעולות חיצוניות של האקרים, ונשען על אבטחה בכל שלבי העסקה – מהארגון המשלם, דרך הבנק ועד לספק עצמו. ייחוד השיטה של nsKnox הוא בהתבססות על מספר גופים אמינים במקביל לצורך אימות הפרטים והפעולות, מה שיוצר הגנה שיתופית. כיום מעסיקה החברה כ-45 עובדים.
בשיחה עם כלכליסט אמר אלון כהן: "אני חי המון שנים את עולם הסייבר. כשהקמנו את סייברארק למעשה המצאתי את המושג סייבר סקיוריטי, עד אז קראו לו דאטה סקיוריטי. הרגשתי כל השנים שכולם מגנים על הדאטה, שאף אחד לא יגנוב אותו. אבל התוקפים רוצים לגנוב כסף, ולא דאטה. הם גונבים דאטה כדי למכור אותו או לצורכי כופר. הם עברו לגנוב כסף לאחר שראו שקשה מאוד להשיג כסף רב בכופרה".
כהן ציין מספר דוגמות בהן כשלו ארגונים בהגנה על כסף: "חברת ריי באן תבעה את ג'יי.פי מורגן כי גנבו לה כסף במשך כמה שנים והם מאשימים אחד את השני. 270 מיליון דולר נגנבו. גוגל ופייסבוק נפלו קורבן לנוכל מלטביה. במשך שלוש שנים הוא קיבל 120 מיליון דולר מהחברות האלו. הטכנולוגיה שלנו מנעה בשלושה מקרים בחודש דצמבר האחרון גניבה של מיליוני דולרים".
"היה קשה מאוד לגייס את הכסף בתקופה הזו", ציין כהן. "הקושי נובע ממצב הכלכלה בעולם, ורבים יושבים על הגדר. התוצאות שלנו היו טובות מאוד. אני מאוד שמרן ולא אוהב לגייס יותר מדי כסף. גייסנו ממשקיעים טובים שמשתפים פעולה".
עוד הוסיף כהן כי יש במשרה הרבה משרות פתוחות. "לא קיצצנו משכורות או אנשים לאחרונה, אבל אנחנו גדלים מאוד בזהירות", אמר.
לגבי תעשיית הסייבר, שהוא אחד מוותיקיה, אמר כהן: "התעשייה עוברת תהליך בריא. עברתי בסייברארק הרבה משברים, וגילינו שהמצב מאוד בריא לתעשייה - רק החזקים שיש סיבה לקיומם שורדים, והשאר מתמזגים או נעלמים וזה מוריד עלויות לכוח אדם וספקים. כולם העלו מחירים כל הזמן בכל תחום, ועכשיו יש איזון ואפשר לבנות חברה בצורה סבירה. בבועה לא היה אפשר לתכנן כלום, כל הזמן עובדים עזבו, והיום אפשר לתכנן תקציב לשנה-שנתיים. המשבר מדאיג וכואב, אבל לחברות הטובות הוא בריא".