סגור
זירת תחבורה המחר האדר דסקטופ

24/7

כתבות נוספות
תחנת הרכבת הקלה בפתח תקווה של אגד
(טל אזולאי)

אגד צפויה להפעיל את הקו הראשון של הרכבת הקלה

אגד אמנם מזוהה כחברה של אוטובוסים, אך מסתמן שבקרוב היא הולכת לכבוש יעד נוסף בתחום התחבורה הציבורית ולהפעיל את הקו האדום של הרכבת הקלה. ביקרנו באחד הקרונות שכבר החלו בהרצה, וחזרנו עם תשובה לשאלה המסקרנת מכל – מתי נוכל סוף סוף לרכוש כרטיס?

אגד אמנם מזוהה כחברה של אוטובוסים, אך מסתמן שבקרוב היא הולכת לכבוש יעד נוסף בתחום התחבורה הציבורית ולהפעיל את הקו האדום של הרכבת הקלה אותה מקימה נתע. ביקרנו באחד הקרונות שכבר החלו בהרצה, וחזרנו עם תשובה לשאלה המסקרנת מכל – מתי נוכל סוף סוף לרכוש כרטיס?
קבוצת אגד היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל, ומבין הגדולות בעולם. החברה, שהקמתה הרשמית הייתה עוד לפני קום המדינה בשנת 1933, מעסיקה כ- 9000 עובדים בישראל ובעולם ומגלגלת מחזור ההכנסות שנתי העומד על כ- 4 מיליארד שקלים. בשנים האחרונות הרחיבה אגד באופן משמעותי את פעילותה בתחום התחבורה הציבורית ובתחומים משיקים, ביניהם תחום הרכבות הקלות והמעבר לתחבורה באנרגיה מתחדשת.
בשנת 2017 הקימה אגד חברת בת בשם "תבל מטרו" בשותפות עם שתי חברות סיניות, שנזן מטרו וחברת CCECC, כשאגד מחזיקה ב-51% ממניות החברה. תבל מטרו זכתה במכרז להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בישראל אותה מקימה נתע, ובימים אלה עובדים בחברה מסביב לשעון על מנת לעמוד בלוח הזמנים אשר יועד לפרויקט. כמו כן, המכרז קבע כי תבל מטרו תהיה אחראית על מערך התפעול השוטף של הקו האדום לתקופה של עשר שנים מהשקת הקו, עם אופציה לשש שנים נוספות.
בשיחה עם עמירם אוחיון, מנהל הפיתוח העסקי של אגד, עלה כי החיבור בין אגד אשר מזוהה בישראל כחברת אוטובוסים, לבין הרכבת הקלה היה טבעי ומתבקש: "אגד היא חברת תחבורה ציבורית, המטרה שלנו היא להסיע נוסעים בתחבורה ציבורית ואנחנו רוצים שאנשים יעזבו את הרכב הפרטי בבית". עוד הוסיף אוחיון כי לא ניתן להתעלם מהניסיון רב השנים של אגד כמי שמתורגלת בהסעת נוסעים בהיקפים גדולים: "אגד מסיעה היום מעל ל-300 מיליון נוסעים בשנה, הנסיעות כוללות שירות לנוסע, הסעה של הנוסעים החל מהנהג ועד למערכת שירות הלקוחות, ניהול הנוסע, ניהול אפליקציה וניהול המידע מול הנוסע וניהול מערכת תפעולית שהיא מורכבת".
מחלום למציאות – מתי תוכלו לרכוש כרטיס לרכבת הקלה?
כבר עשרות שנים שהרעיון של רכבת קלה ורכבת תחתית מרחף מעלינו כמו חלום רחוק, אך מסתמן שבקרוב המצב הזה עומד להפוך מדיבורים ומכרזים למציאות בשטח. עשרות קרונות של הרכבת הקלה כבר נמצאים ב"דיפו" בפתח תקווה – מתחם האדמיניסטרציה, האחזקה והטיפול של הקו האדום, שם כבר החלו הקרונות בביצוע נסיעות הרצה. בנוסף, לאחרונה הסתיים הקורס הראשון של נהגי הרכבת הקלה, במהלכו הוכשרו 13 נהגים שיפעילו את הקו האדום ואף יהפכו למדריכים של הנהגים העתידיים שעוד יגויסו בהמשך.
"הקו האדום הוא הקו הראשון שאמור לייצר את המהפכה וזה לא פחות ממהפכה", קובע אוחיון ומוסיף: "מדובר בהשקעות שעושים אחת לדור בסדר גודל כזה ובהיקפים כאלו". הקו האדום שמסלולו יתחיל בבת ים ויגיע עד לפתח תקווה, הינו הקו הראשון שצפוי להיפתח מבין שלושה קווי רכבת קלה (סגול, ירוק ואדום) ושלושה קווים נוספים של רכבת תחתית. ששת הקווים הללו, בשילוב עם מערך אוטובוסים שיוגבר ויותאם למציאות המשתנה, עתידים לספק פתרונות תחבורה ציבורית מתקדמת לכל גוש דן, החל מרחובות בדרום ועד להרצליה בצפון. על השאלה המסקרנת ביותר – מתי נוכל לרכוש כרטיס ולהתחיל ליהנות מיתרונות הרכבת הקלה? משיב אוחיון: "לוח הזמנים אומר להתחיל להסיע את הרכבת כבר בקיץ 2022".