סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפליקציית פרלר נחסמה על ידי חנות האפליקציות של גוגל
אפליקציית פרלר. יי לא ריחם (צילום: איי אף פי)

השקט שאחרי הקפיטול: פרלר פיטרה 75% מעובדיה

הרשת החברתית המזוהה עם השמרנים והרפובליקנים בארה"ב השאירה במשרדים כ-20 עובדים בלבד. הפיטורים החלו זמן קצר לאחר שעסקת המכירה שלה לקניה ווסט בוטלה - מה שגרם להחמרה בקשיים העסקיים של האפליקציה ובסופו של דבר למהלך הפיטורים

פרלמנט טכנולוג'יס, הבעלים של הרשת החברתית השמרנית פרלר, פיטרה בשבועות האחרונים את רוב העובדים שלה, כך לפי דיווח באתר The Verge. החברה ככל הנראה קיצצה קרוב ל-75% מהעובדים, כולל מספר מנהלים בכירים, כך שנותרו "בסביבות 20 עובדים" בשתי החברות נכון לסוף 2022.
הפיטורים מגיעים בעקבות קשיים שחווה אפליקציית המדיה החברתית. באוקטובר פורסם כי קנייה ווסט, המוכר כיום בשם יי, חתם על הסכם לרכוש את השירות. סכום העסקה לא נחשף, אבל בדצמבר פרלמנט טכנולוג'יס הכריזו כי העסקה מבוטלת וזאת בשל "הקשיים העסקיים המתמשכים" של יי, שבאותו הזמן היה בעיצומה של שערוריית הציוצים האנטישמיים שלו, שהובילו לכך שאדידס, גאפ ובלנסיאגה ניתקו עמו את הקשרים העסקיים. לפי הדיווח, הפיטורים החלו זמן קצר לאחר ביטול המכירה.
פרלר הושקה ב-2018 אך הפכה לשם מוכר רק שנתיים לאחר מכן בעקבות הודעתם של מספר פוליטיקאים בכירים מהמפלגה הרפובליקנית בארה"ב על עזיבת טוויטר לטובת פרלר. האפליקציה הגדירה עצמה כרשת חברתית התומכת ב"חופש הביטוי" וכמי שמתנגדת ל"צנזורה" שמחילות פלטפורמות המיינסטרים כמו טוויטר. הפופולאריות שלה התבסססה בעיקרה על מיצובה כחלופה ימנית לרשתות החברתיות.
ואולם, המצב השתנה לאחר ההסתערות על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר, 2021, אז הודיעו אמזון וגוגל על הסרת האפליקציה מהשירותים שלהן - זאת, מכיוון שהחברה אפשרה פרסום פוסטים המעודדים אלימות בפלטפורמה. האפליקציה הוחזרה בסופו של דבר לחנות האפליקציות של אפל ושל גוגל לאחר שערכה שינויים נרחבים במדיניות ניטור התכנים שלה, אבל המשתמשים וההכנסות, כאמור, לא ממש.
מפרלר לא התקבלה תגובה לדיווח.