סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
נעלי מונווקר
נעלי מונווקר (צילום: שיפט רובוטיקס)

נעלולי פלא: ה"מונווקר" שברו את טיקטוק

בחברת שיפט רובוטיקס, שפיתחה את הנעליים המתפקדות כמעין מסוע נייד, טוענים שהן מאפשרות ללכת במהירות גבוהה פי 2.5 ממהירות ההליכה הממוצעת, מבלי להפעיל כוח נוסף. בינתיים הן כבר צברו 25 מיליון צפיות בטיקטוק ומעוררות עניין עצום. הכוכבית: 1,400 דולר לזוג

נמצאה התשובה לאנשים שהולכים לאט - נעלי מונווקר (Moonwalker). סרטון של הנעליים הפך השנה לוויראלי בטיקטוק ועד כה קיבל יותר מ-24.7 מיליון צפיות. בסרטון נראים אנשים הולכים ברחבי ערים במהירות על אנושית - זאת, בלי להשקיע מאמץ נוסף בהליכה. לפי דיווח באתר ביזנס אינסיידר, הסיבה לכך היא שהנעליים גורמות לנועלים אותן ללכת במהירות גבוהה ב-250%.
מאחורי הנעליים עומד שונג'י זהאנג (Xunjie Zhang), המייסד והמנכ"ל של חברת שיפט רובוטיקס. לדבריו, מונווקר הן הנעליים המהירות בעולם. "זה כמו המסועים להולכי רגל בשדות התעופה", הסביר. "בכל צעד שלוקחים המסוע זז מתחת לרגליים שלכם", אמר. בסרטון הטיקטוק מסביר זהאנג כי האדם הממוצע הולך בקצב של 4.8 קמ"ש, בעוד שהנעליים שלו נועדו להעלות את המהירות ל-11.2 קמ"ש. "ככל שהולכים מהר יותר, כך הנעליים הולכות מהר יותר אתכם", אמר.
לזהאנג יש רקע בהנדסת רובוטיקה. הוא בעל תואר שני במכטרוניקה מאוניברסיטת קרנגי מלון, והוא עבד במשך שלוש שנים ברולס רויס, כך לפי חשבון הלינקדאין שלו. כדי ליצור את מונווקר הוא אסף סביבו צוות של מהנדסי מכוניות, מומחי רובוטיקה ומעצבי נעלי ספורט. יחד הם הקימו את שיפט רובוטיקס ופיתחו את הנעליים לאורך חמש שנים. הם השיקו קמפיין מימון המונים לנעליים ב-25 באוקטובר והצליחו לגייס מאז 330 אלף דולר. לפי זהאנג התקבלו גם יותר מ-2,000 הזמנות.
עוד הוסיף כי הנעליים נבדקו על אנשים בגילי 15 עד 60 וכי רובם הצליחו ללכת בהן "במיומנות" בתוך 10-15 דקות מרגע שנעלו אותן. בשלב זה הנעליים זמינות רק בארה"ב והמחיר שלהן לא זול – 1,399 דולר לזוג. עניין נוסף הוא שהנעליים מגיעות רק במידה אחת התואמת למידות 42-46.
לפי זהאנג אחד היתרונות הגדולים של הנעליים הוא ש"אם לא הולכים, הן נעולות לגמרי". כלומר, הנעליים מאובטחות באבזם מגנטי, שניתן לפתוח במקרה של תקלה.
הנעליים זכו בדצמבר לביקורת טובה במגזין וויירד, אך מאז ספגו גם ביקורות פחות מתלהבות. "עבור סכום סמלי של 1,399 דולר", כתב בציניות משתמש בטיקטוק. "גם הצעידה הכי מאתגרת בעיר שלי לא תהפוך את זה למשתלם".