סגור
טיקטוק טיק טוק בייטדאנס ByteDance
טיקטוק. אסורה לשימוש באוסטרליה (צילום: בלומברג)

החרם נגד טיקטוק מתרחב: אוסטרליה תסיר את האפליקציה מטלפונים ממשלתיים

האיסור על השימוש באפליקציה משקף את הדאגה ההולכת וגוברת שממשלת סין תוכל להשתמש בה כדי לשאוב מידע על משתמשים. החרם האוסטרלי על "טיקטוק" יצטרף לצעדים דומים עליהן הודיעו כבר ארצות הברית, קנדה, בריטניה, ניו זילנד, צרפת, בלגיה, והנציבות האירופית

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי תסיר את אפליקציית "טיקטוק" הסינית מכל מכשיר טלפון נייד שנמצא בבעלות הממשל הפדרלי. האיסור על השימוש באפליקציה משקף את הדאגה ההולכת וגוברת שממשלת סין תוכל להשתמש בה כדי לשאוב מידע על משתמשים כדי לקדם את האינטרסים הפוליטיים שלה ולחתור תחת האינטרסים הביטחוניים של המערב. החרם האוסטרלי על "טיקטוק" יצטרף לצעדים דומים עליהן הודיעו כבר ארצות הברית, קנדה, בריטניה, ניו זילנד, צרפת, בלגיה, והנציבות האירופית.
התובע הכללי מארק דרייפוס הודיע ​​הלילה על איסור השימוש באפליקציה, זאת לאחר שקיבל ייעוץ מסוכנויות מודיעין וביטחון, ואמר כי ההנחיה תוטל "בהקדם האפשרי".
ההחלטה מציבה את אוסטרליה בשורה אחת עם בעלות בריתה, בהן ארה"ב, בריטניה וקנדה שכבר הכריזו על הגבלות דומות, וכן ניו זילנד שגם הורתה להסיר את האפליקציה מכל המכשירים שיש להם גישה לבית המחוקקים.
נורווגיה והפרלמנט האירופי עשו מהלכים דומים, ובשבוע שעבר נאט"ו אסר על אנשי הצוות להוריד את האפליקציה למכשירים שסופקו על ידי הארגון.
עד כה, אין ראיות שהממשלה הסינית ניגשה לנתוני המשתמשים, ואף ממשלה לא חוקקה איסור רחב יותר על טיקטוק במכשירים אישיים. עם זאת, ממשל ביידן איים לעשות זאת בארצות הברית, אלא אם כן הבעלים הסינים של האפליקציה, בייטדאנס, יסכימו לבטל את חלקם בפלטפורמת המדיה החברתית.