סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שמעון אקהויז פיזיקאי ו יזם ב תחומי ה רפואה ה אינטרנט וה תקשורת מייסד לומניס ו סינרון
שמעון אקהויז. "היזמים האמינו שאנחנו סטארט-אפ ניישן" (צילום: עמית שעל)

ד"ר שמעון אקהויז: "בלי חופש לא יהיה כאן כלום"

היזם הוותיק והשתתף במחאת ההיטקיסטים ביוקנעם שהתקיימה במזג אוויר סוער והוסיף: "המלחמה הכי גדולה שלנו היא בשקר שמפיצים כאן. מה שמנסים לעשות זה לקרוא לאמת שקר ולשקר אמת - ובזה צריך להילחם"

ד"ר שמעון אקהויז, אחד היזמים הוותיקים והמצליחים ביותר במדינת ישראל בעשורים האחרונים, הצטרף ד"ר להפגנת המחאה של מנהלי ועובדי ההייטק ביוקנעם ואמר למפגינים: "אנחנו נלחמים על החופש שלנו. בלי חופש לא תהיה יזמות. אנחנו נלחמים נגד השקר".
אקהויז, שעמד במזג אוויר סוער מול קהל המפגינים, הוסיף: "זה מין צירוף מקרים לא מתוכנן שהמעיל הזה שלבשתי הוא של ESC מדיקל סיסטמס. למה זה חשוב? ESC היתה החברה הראשונה שהקמתי ב-1992 ובשנת 1996 היא הנפיקה בנאסדק והיתה הראשונה שנכנסה ביוקנעם לצד הזה בכביש. המטריה שיש לי ביד היא של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שחילק אותה באחד הכנסים שהשתתפנו בהם לפני לא מעט שנים. זה בנק השקעות מוביל בארצות הברית. הפעילות שלו בישראל בשנות ה-90 היתה קטנה ומאז הוא עשה כאן מיליארדים.
"התעשיה צמחה בזכות משקיעים מכל העולם, דוגמת גולדמן זאקס, שהאמינו שאנחנו סטארט-אפ ניישן. אני בארץ הזו מגיל 4 וחצי, ומעולם לא הרגשתי שאין לי חופש. התנאי היסודי ליזמות הוא הרגשת החופש שלנו. בלי חופש לא יהיה כאן כלום. אנחנו נלחמים כאן על החופש. המלחמה הכי גדולה שלנו היא בשקר שמנסים להפיץ כאן. מה שמנסים לעשות לנו זה לקרוא לאמת שקר ולשקר אמת - ובזה צריך להילחם".