יוזמה חדשה נגד שיח שנאה ואנטישמיות במשחקי מחשב
עמותת ADIR ואוניברסיטת NYU משיקות תוכנית "Game Changers" שמחברת סטודנטים ישראלים ואמריקאים לפיתוח כלי AI נגד תוכן קיצוני. לפרויקט מצטרפות פלייטיקה, Base 44 ו-Decart שיספקו כלים מקצועיים לזיהוי והתרעה על הפצת שנאה ואנטישמיות במשחקי רשת
עמותת ADIR ואוניברסיטת NYU יוצאות עם תוכנית חדשה בשם Game Changers, שמחברת בין סטודנטים מישראל וארה"ב לבין מומחי טכנולוגיה. המטרה: לפתח כלים שיצמצמו את השימוש במשחקי רשת כדי להפיץ שנאה ואנטישמיות. לצד האקדמיה ישתתפו גם חברות טכנולוגיה ובהן פלייטיקה, שתעניק ליווי מקצועי, Base 44 שתספק פלטפורמה לפיתוח אפליקציות ללא קוד, ו־Decart שתתרום כלים מתקדמים מעולמות ה־AI וה־ML.
לפי נתונים עדכניים, מתוך כ־110 מיליון גיימרים בארה"ב, כ־83 מיליון נתקלו בשיח שנאה, ושלושה מכל ארבעה בני נוער בגילאי 10-17 חוו הטרדות. במקרים רבים לא מדובר "רק" בקללות: ארגונים קיצוניים מנצלים משחקים כמו מיינקראפט ורובלוקס כדי לשלב סמלים גזעניים, לשנות דמויות ועלילות ולהפיץ מסרים קיצוניים. מחקר עדכני אף מצא שבפלטפורמת Steam יש מעל 1.8 מיליון פריטי תוכן קיצוני, כולל חומר אנטישמי ועידוד לטרור.
במסגרת היוזמה ינסו המשתתפים לפתח פתרונות חכמים, כגון מערכות בינה מלאכותית שמזהות תוכן פוגעני או מתריעות בזמן אמת על התנהגות בעייתית.
עמותת ADIR נוסדה בעקבות טבח 7 באוקטובר, במטרה למנף ידע וכלים טכנולוגיים כדי להילחם בתופעות של רדיקליזציה והפצת שנאה ואנטישמיות. הקרן הוקמה לזכרו של אדיר מסיקה, שנרצח בפסטיבל הנובה בעת שלחם במחבלים והציל את חייה של בת זוגו ואנשים נוספים.






























