סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק טוויטר (צילום: OLIVIER DOULIERY / AFP)

אפקט מאסק: המפרסמים בורחים מטוויטר

מאז השתלט אלון מאסק על טוויטר, המפרסמים בורחים מהפלטפורמה החברתית. לפי נתונים שפרסמה השבוע חברת המחקר SMI, ההוצאות על פרסום בטוויטר נפלו בדצמבר ב־71% לעומת החודש המקביל אשתקד, זאת לאחר שבנובמבר הן רשמו ירידה של 55%

מאז השתלט אלון מאסק על טוויטר, המפרסמים בורחים מהפלטפורמה החברתית.
לפי נתונים שפרסמה השבוע חברת המחקר SMI, ההוצאות על פרסום בטוויטר נפלו בדצמבר ב־71% לעומת החודש המקביל אשתקד, זאת לאחר שבנובמבר הן רשמו ירידה של 55%. נובמבר ודצמבר הם בדרך כלל החודשים שבהם נרשמת עלייה בהוצאות על פרסום, זאת לקראת קניות החגים. בהתאם, האתר דה אינפורמיישן דיווח בשבוע שעבר, כי לפי בכיר בטוויטר, הכנסות הרבעון הרביעי צנחו ב־35% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, בעיקר בשל הצניחה בהכנסות מפרסום.
טוויטר מצידה מנסה לבלום את המגמה והחלה להציע למפרסמים שורה של תמריצים בתקווה להחזיר אותם לפלטפורמה, כולל הצעות לפרסומות בחינם, ביטול האיסור על פרסום פוליטי והענקת שליטה גדולה יותר לחברות לגבי מיקום המודעות.
בחזית אחרת, בעלי המשרדים של טוויטר בסן פרנסיסקו ובלונדון תובעים את החברה בגין אי־תשלום דמי שכירות, זאת בעקבות האסטרטגיה של מאסק לצמצם בעלויות, על כך דיווח "הגרדיאן". קראון אסטייט בלונדון, המנהלת נכסים השייכים למלך צ'רלס, הגישה בשבוע שעבר את התביעה בלונדון. הפיגורים בתשלום השכירות נוגעים למשרדים הסמוכים לכיכר פיקאדילי. תביעה דומה הגישו גם הבעלים של מטה טוויטר בסן פרנסיסקו, בטענה שהחברה לא שילמה שכירות בהיקף מצטבר של כ־7 מיליון דולר, עבור דצמבר וינואר.
מוקדם יותר החודש דווח כי העובדים במשרדי החברה בסינגפור נדרשו לפנות את דבריהם ולעבור לעבוד מהבית, גם זאת ככל הנראה בשל אי־תשלום שכירות.
מטוויטר לא התקבלה תגובה על הדיווחים.