סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. "נהפוך את המודל שלנו זמין לקהילת החוקרים של הבינה המלאכותית" (צילום: AFP)

למה רק אתם? מטא משיקה מודל שפה לחוקרי בינה מלאכותית

המודל, הנקרא LLaMA, מיועד לסייע למדענים ולמהנדסים לחקור יישומים לבינה מלאכותית. צוקרברג: "LLM הפגין פוטנציאל רב לחולל טקסטים, ניהול שיחות, תקציר חומרים כתובים ובמשימות מורכבות יותר כמו פתירת בעיות מתמטיות או חיזוי מבנה חלבונים"

מטא, החברה האם של פייסבוק ואינסטגרם, מתכוונת להשיק מודל שפה חדש וגדול המיועד לחוקרים, כך לפי פוסט שפרסם המנכ"ל מארק צוקרברג.
המודל, הנקרא LLaMA מיועד לסייע למדענים ולמהנדסים לחקור יישומים לבינה מלאכותית כמו מענה על שאלות ותקציר מסמכים. המודל החדש, שפותח על ידי צוות מחקר יסודות הבינה המלאכותית (FAIR), מושק בעוד חברות טכנולוגיה גדולות וסטארטאפים מנסים להשיג התקדמויות בטכניקות בינה מלאכותית ובשילוב הטכנולוגיה במוצרים מסחריים.
מודלי שפה גדולים נמצאים בבסיס יישומים כמו ChatGPT של OpenAI, בינג AI של מיקרוסופט ו-Bard שעדיין לא הושק של גוגל.
צוקרברג הסביר בפוסט שלו שהטכנולוגיה תוכל בהמשך לפתור בעיות מתמטיות או לבצע מחקרים מדעיים. "LLM הפגין פוטנציאל רב לחולל טקסטים, ניהול שיחות, תקציר חומרים כתובים ובמשימות מורכבות יותר כמו פתירת בעיות מתמטיות או חיזוי מבנה חלבונים", כתב בפוסט שפורסם ביום שישי.
במטא הדגישו כי המודל שלהם שונה מהמתחרים במספר דרכים. ביניהם, העובדה שלטענת החברה יגיע במספר גדלים החל מ-7 מיליארד פרמטרים ועד 65 מיליארד פרמטרים. לשם השוואה, ל-ChatGPT 3 יש 175 מיליארד פרמטרים. במטא מתכוונים גם להפוך את המודל שלהם לזמין לציבור החוקרים. "במטא מחוייבים למודל הפתוח הזה עבור חוקרים ונהפוך את המודל שלנו זמין לקהילת החוקרים של הבינה המלאכותית", סיכם צוקרברג.